دکتر گتمیری:این روز به یاد ماندنی را به خاطر بسپارید و نسبت به تعهدات خود از هیچ تلاشی کوتاهی نکنید

سرپرست دفتر ارتباط با دانش آموختگان دانشگاه، ضمن قدردانی از حمایت های رئیس دانشگاه برای برگزاری این مراسم، از مسئولین دانشگاه خواست با هموار کردن راههای ترقی، به این منابع پرانرژی و این نیروی انسانی شایسته در ساختن کشور کمک کنند.

به گزارش روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی تهران، دفتر ارتباط با دانش آموختگان، هشتمین آیین فارغ‌التحصیلی دانش آموختگان دانشگاه علوم پزشکی تهران از ساعت 19 روز پنج شنبه 6 مرداد 1401 با حضور رئیس سازمان نظام پزشکی، رئیس دانشگاه، روسا و هیئت رئیسه دانشکده‌ها، اساتید برگزیده و حدود 900 نفر از دانش‌آموختگان سال تحصیلی 1401-1400 به همراه خانواده‌هایشان با جمعیتی بالغ بر 2000 نفر درمحوطه جنوبی دانشکده پزشکی برگزار شد.
این مراسم با تلاوت کلام‌الله مجید توسط دکتر سجادی یکی از دانشجویان دانشکده بهداشت و ادای احترام به سرود ملی جمهوری اسلامی ایران آغاز و در ادامه کلیپی از سخنان استاد فقید دکتر مسلم بهادری رئیس پیشین دفتر ارتباط با دانش آموختگان دانشگاه و سپس پیام تبریک تصویری روسای دانشکده‌ها به دانشجویان شرکت کننده در مراسم پخش شد.
دکتر سیدمنصور گتمیری سرپرست دفتر ارتباط با دانش‌آموختگان دانشگاه سخنان خود را با قرائت شعری به یاد استاد بهادری آغاز کرد و گفت: یاد باد آنکه سرکوی توام منزل بود، دیده را روشنی از خاک درت حاصل بود،  در دلم بود که بی دوست نباشم هرگز،  چه توان کرد که سعی من و دل باطل بود،  دوش با یاد حریفان خرابات شدم،  خم می دیدم و خون در دل و پا در گل بود.
وی ادامه داد: در ابتدا بگویم که دلم نیامد سخنانم را بدون یاد استاد بهادری که پایه‌گذار جشن یکپارچه و ستون دفتر ارتباط با دانش‌آموختگان بودند شروع کنم. مدت‌ها بعد از ازدست دادن استاد هر وقت وارد اتاق ایشان می‌شدیم احساس دلتنگی داشتیم. امروز این جشن را که حاصل زحمات و تلاش دکتر بهادری است به شما تبریک می گویم.
وی سپس ضمن خیرمقدم به همه دانشجویان و خانواده‌هایشان و همچنین قدردانی از حمایت‌های رئیس دانشگاه گفت: امروز را به همه شما دانشجویان نخبه کشور تبریک می‌گویم، همین‌طور به خانواده‌هایتان به‌واسطه موفقت شما و به همه استادان دانشگاه که نتایج زحمات چندساله خود را مشاهده می‌کنند.
دکتر گتمیری ادامه داد: از شما دانشجویان عزیز تشکر می‌کنم که با شرکت در این جشن، این روز به یاد ماندنی را به وجود آوردید همچنین از دکتر قناعتی، رییس دانشگاه نیز تشکر می‌کنم که با حمایت‌های خود ما را در برگزاری این جشن یاری کردند.
وی با اشاره به بروز مشکلاتی در برگزاری این مراسم بیان کرد: با توجه به مشکلاتی که برای اجرا بود و به دلیل وقفه‌ ی سه ساله به دلیل کرونا که ضوابط بهداشتی اجازه برگزاری جشن را  نمی‌داد ما با نوساناتی روبرو شدیم که با حمایت رییس دانشگاه رفع شد.
دکتر گتمیری ضمن تشکر از بنیاد علمی فرهنگی استاد بهادری برای پذیرش بخشی از هزینه‌های این مراسم از معاونت پشتیبانی، معاونت مالی و بودجه و حفاظت فیزکی دانشگاه برای شایسته برگزار شدن این جشن قدردانی کرد.
وی ادامه داد:  این روز به یاد ماندنی را در زندگی خود به خاطر بسپارید. همیشه قدردان پدر و مادر خود باشید. بدانید که چه شب‌ها و روزهایی برای شما زحمت کشیدند تا بتوانید به این مرحله برسید. قدر دانشگاه، میهن اسلامی و ایران عزیز را بدانید و سعی کنید اگر مشکلی هست کشور خود را با همتتان بسازید. از مسئولین دانشگاه هم می‌خواهم که به این منابع پرانرژی و این نیروی انسانی شایسته با هموار کردن راه، آنها را در ساختن کشور کمک کنند.
وی در بخش دیگری از سخنان خود یاد استاد دوایی جراح عالیقدر و دانش‌آموخته دانشگاه علوم پزشکی تهران، عضو انجمن جراحان آمریکا و جزو برجسته‌ی جراحان آسیا که به تازگی دار فانی را وداع گفته، گرامی داشت و گفت:  ایشان با اینکه می‌توانست بهترین زندگی را در خارج از کشور داشته باشد بهترین لحظات عمر خود را در دوران جنگ در اهواز گذراند. دکتر دوایی از نظر تعهدحرفه‌ای، عامل به موضوعات پروفشنالیسم بود. داشتن اطلاعات به روز،  صداقت با بیمار و رازداری از مهم‌ترین خصوصیات اخلاقی ایشان بود. یادش گرامی.
دکتر گتمیری در پایان از دانشجویان خواست نسبت به تعهدات خود به کشور از هیچ تلاشی کوتاهی نکنند.
در ادامه، مراسم تقدیر از استادان و دانش‌آموختگان برگزیده دانشگاه برگزار شد و سپس سوگندنامه توسط استاد دکتر یحیی دولتی یکی از اعضای دفتر ارتباط با دانش آموختگان قرائت شد.
توضیح اینکه، آغازگر این مراسم، اجرای زنده موسیقی توسط دانشجویان کانون موسیقی ضد ضرب و پایان بخش آن نیز اجرای موسیقی زنده توسط مصطفی راغب بود.

فریبا مقدم
خبرنگار

فریبا مقدم