پیام رییس دفتر ارتباط با دانش آموختگان دانشگاه علوم پزشکی تهران به مناسبت روز پزشک

رئیس دفتر ارتباط با دانش آموختگان، به مناسبت فرارسیدن اول شهریور و روز پزشک، در پیامی این روز را به همکاران پزشک تبریک گفت.

دکتر گتمیری در پیامی فرا رسیدن روز پزشک را به همکاران پزشک تبریک گفت.
متن پیام به شرح زیر است.

به نام خدا
سالروز تولد ابن سینا دانشمند شهیر حوزه‌ی علوم پزشکی، حکمت‌ و فلسفه و روز پزشک را به همه‌ی همکاران عزیزم تبریک و تهنیت عرض می‌کنم.
پزشکان در همه‌ی دنیا مایه‌ی افتخار، آرامش و پناه مردم‌اند و در ایران مایه‌ی آرامش بیشتر و افتخار چشمگیرتر به جهت اینکه پزشکان در ایران با خدمات شایسته‌ ای که ارائه داده اند نام و آوازه‌ی جهانی دارند و نام بلند ابن سینا را در تمام دنیا حفظ کرده اند. پزشکان دوره ی ما به خصوص نسل جوان، علی‌رغم کاستی‌ها و کمبودهایی که در مسیر ارایه‌ی خدمات ارزنده به مردم وجود دارد توانسته اند کیفیت ارایه خدمات خود را حفظ کنند من بطور ویژه به همکاران عزیزم که فارغ‌التحصیل و دانش‌آموخته دانشگاه علوم پزشکی تهران که در جای جای دنیا مشغول خدمت هستند تبریک عرض می‌کنم که توانسته اند نام افتخارآمیز دانشگاه علوم پزشکی تهران را بیش از گذشته به درخشش بکشند.
همچنین به همکارانی که علی‌رغم موانع مختلفی که در مسیر فعالیت‌های حرفه‌ای وجود دارد به نحو شایسته پایداری می‌کنند خسته نباشید می گویم. علیرغم اینکه در ایران ارزان‌ترین تعرفه‌ی ارایه خدمات پزشکی وجود دارد پزشکان با چالش‌هایی مثل مالیات‌های غیر منصفانه و حتی گاهی در بعضی موارد مالیات‌های غیرواقعی روبرو هستند.
متاسفانه شرایط شغلی بسیاری از پزشکان در بخش دولتی و دانشگاهی و نیز بخش خصوصی آنچنان است که مهاجرت سیر صعودی دارد و بسیاری از پزشکان علی‌رغم علاقه به سرزمین خود به خاطر تنگناها یا تصمیم به مهاجرت گرفته اند یا اندیشه‌ی مهاجرت را در ذهن خود می‌پرورانند. بسیاری از پزشکان در همان مقطع فارغ‌التحصیلی و دانش‌آموختگی از دوره‌ی عمومی، یکی از انتخاب‌هایشان مهاجرت است و بعضی علیرغم اینکه دوره‌های تخصص و فوق‌تخصص را گذرانده اند باز هم شرایط شغلی مناسبی را برای خود نمی‌بینند. همچنین بسیاری از پزشکان در یک هفته به صورت استاندارد که چهل و چهار ساعت باید کار کنند، بیش از صد ساعت به اشتغال در حرفه‌ی خود مشغولند ولی با وجود این، بسیاری از نیازهای اولیه‌ی زندگی را نمی توانند تامین کنند و تا حدودی با آینده‌ی شغلی پرچالشی روبرو هستند و می‌بینیم که حتی در دوره‌های تخصصی و فوق تخصصی هم بعد از فارغ‌التحصیلی وحتی دستیابی به یک شغل مناسب در محیط آکادمیک یا در محیط دولتی تعدادی از آنان مبادرت به مهاجرت می‌کنند. امیدوارم مسئولین کشور نسبت به این مهم توجه بیشتری نشان بدهند تا در روز پزشک سال آینده، شاهد تغییرات و تحولات خوبی باشیم و بتوانیم آهنگ مهاجرت منابع انسانی بسیار ارزشمند حوزه‌ی پزشکی را کند کنیم.
انشاالله روزی برسد که تعداد مهاجرت پزشکان به صفر برسد و مهاجرت آهنگ معکوس به خود بگیرد در هر حال به همه‌ی همکاران عزیزم در سراسر دنیا و به خصوص کسانی که در ایران اسلامی به ارایه خدمت مشغولند خسته نباشید می گویم و برایشان آرزوی موفقیت و تندرستی می‌کنم.