نشست هیات مدیره بنیاد علمی فرهنگی استاد بهادری با نمایندگان کانون های دانش آموختگان تشکیل شد

در نشست هیات مدیره بنیاد علمی فرهنگی استاد بهادری با نمایندگان کانون های دانش آموختگان بر شفافیت سازی، جلب اعتماد، و توسعه فعالیتها در عرصه بین الملل تاکید شد.
در این نشست که سه شنبه 22 مرداد 98 در سالن شورای مرکز بیماری های پوست و جذام  برگزار شد، دکتر سید احمدیان در توضیح بنیاد علمی فرهنگی استاد بهادری گفت: از 14 سال پیش که دفتر ارتباط با دانش‌آموختگان دانشگاه شکل گرفت جای خالی NGO که نقش دانش‌آموختگان را برای دانشگاه پررنگ‌تر کند احساس می‌شد که با راهنمایی‌ و حمایت دکتر بهادری و رئیس وقت دانشگاه، تأسیس شد.
دکتر سید احمدیان ادامه داد: در تمامی دنیا این NGO ها برای کمک به دانشگاه ها در تهیه تجهیزات پزشکی، تاسیس ساختمان، بازسازی کتابخانه، راه اندازی آزمایشگاه، به خصوص کمک به دانشجویانی که با سختی وارد دانشگاه شده اند و نیاز به حمایت دارند، فعالیت می کنند.
وی افزود: دانشگاه علوم پزشکی تهران شبکه‌ای از فارغ‌التحصیلان را از سال 1313  با مرکزیت دفتر ارتباط با دانش‌آموختگان تشکیل داده تا در صورت تمایل در زمینه‌های مختلف به پشتیبانی مادی و معنوی از دانشگاه بپردازند.
سپس دكتر گتميري مدیر عامل بنیاد علمی فرهنگی استاد بهادری پس از ارایه گزارش مختصری از روند تاسیس دفتر ارتباط با دانش آموختگان و مهمترین اقدامات آن گفت:  باتوجه به شرایط زمان از سوی ریاست وقت دانشگاه و موافقت هیئت رئیسه، شورای دانشگاه و هیئت امنای دانشگاه این دفتر در قالب تشکیلات و ساختار دانشگاه و تحت سرپرستی استاد بهادری که استادی نمونه هم در حیطه علمی و اخلاقی و هم در زندگی هستند آغاز به کار کرد.
وی افزود: به منظور رفع چالش هایی که در زمینه دریافت هدایا و کمکهای مالی و نقدی دانش آموختگان به خصوص آن دسته از عزیزانی که خارج از کشور بوده و به دلیل بعضی از محدودیت های سیاسی و اجتماعی قادر به واریز وجه به حساب دانشگاه نبودند تصمیم بر تاسیس مجموعه ای غیر دولتی و به صورت انجمن گرفته شد و خوشبختانه از سه سال پیش مقدمات تأسيس اين بنياد شكل گرفت و امروز با اختصاص فضای فیزیکی از سوی استاد دولتی که خود از دانش آموختگان فعال در زمینه برقراری ارتباط با دانش آموختگان بوده و هستند به صورت مستقل راه اندازی شد.
دكتر گتميري با اشاره به اين‌ كه فعالیت های بنياد علمي و فرهنگي دكتر بهادري، تداوم فعالیت های دفتر دانش آموختگان در دانشگاه علوم پزشكي تهران است، يادآور شد: از آنجا كه فعاليت دانش آموختگان داخل و خارج در يك نهاد دولتي به موانعي از جمله تأمين بودجه و برخورد برخي از كشورها با فارغ ‌التحصيلاني كه در اين دفتر عضويت داشتند، باعث شد كه بنياد علمي و فرهنگي استاد بهادري ايجاد شود.
وي افزود: با گسترش فعالیتهای دفتر ارتباط با دانش آموختگان، شعبه بین المللی نیز فعالیت خود را با همکاری نمایندگاني در کشور بوداپست آغاز کرده است. اين شعبه ضمن گسترش شبكه ي ارتباطي با دانش آموختگان دانشگاه كه مقيم اروپا هستند در فعالیتهای مشترک با دانشگاه و دانشگاه سملوايز همكاري دارد.
وی ادامه داد: پروفسور روزیوال نفرولوژیست و رئیس سابق دانشگاه سملوایز  که در حال حاضر رياست انجمن نفرولوژی مجارستان را نيز بر عهده دارد استاد وابسته دانشگاه علوم پزشكي تهران و عضو افتخاري دفتر ارتباط با دانش آموختگان است. در حال حاضر با همكاري پروفسور روزیوال و دکتر میرزاحسینی به عنوان نمایندگان دفتر دانش آموختگان در بوداپست اولين شعبه ي بين الملل دانشگاه در اروپا تاسيس شده كه با حضور تعدادی از دانش آموختگان دانشگاه این دفتر در مجارستان به فعاليت مشغول است.
 قائم مقام دفتر ارتباط با دانش آموختگان دانشگاه همچنين از برگزاری گردهمایی دانش آموختگان دانشگاه در بوداپست خبر داد و گفت: این گردهمایی در آبان ماه سال جاری در بوداپست برگزار خواهد شد که نمایندگانی از دانشگاه نیز در آن حضور خواهند داشت.
وي شفافیت را مقدمه اعتماد سازی دانست و ايجاد ارتباط علمي قوي و گسترده بين دانشگاه و دانش‌آموختگان از طريق توسعه شبكه ارتباطي، بهره‌ مندي از توان و استعداد دانش‌ آموختگان براي ارتقا جايگاه دانشگاه علوم پزشكي تهران، حمايت همه ‌جانبه از فارغ ‌التحصيلان، ايجاد امكانات تحقيقات علمي و پژوهشي در سطح دانشگاه و ارائه تسهيلات رفاهي و اجتماعي به دانش‌آموختگان را از اهداف اين بنياد برشمرد.
دكتر يحيي دولتي عضو هيأت مديره بنياد علمي و فرهنگي دكتر بهادری  با بیان خلاصه ای تاریخچه تاسیس مرکز تحقیقات پوست و جذام در دانشگاه گفت: از پنج سال قبل با کمک دانش آموختگان ورودی سال 38 پزشکی که هم دوره  ای های من هستند فعالیت هایی را در این زمینه شروع کردیم و با کمک مبالغ اهدایی آنان توانستیم کارهایی را درجهت کمک به جامعه ازجمله ساخت خانه دانشجویی و مراکز درمانی انجام دهیم و در حال حاضر نیز مبالغ نقدی با کمک دوستان داحل و خارج از کشور برای حمایت بنیاد استاد بهادری جمع کرده ایم و امیدواریم اين فكر علمي در تمامي دانشگاه‌ها و انجمن‌ها هم عملي شود و اگر از خداوند آرزوی طول عمر دارم برای اين است كه ببينم اين كار عملي شده است.
استاد بهادری نیز در سخنانی گفت: اعتبار دانشگاه ها به اساتید و دانشجویانش است ما باید با خدمت به دانشگاه در جنبه های مختلف اعتبار دانشگاه علوم پزشکی تهران را حفظ کنیم.
وی افزود: دانشگاه ها نقش اساسی در پیشرفت جامعه دارند ولی مسأله مهم اين است كه دانشگاه‌ها، نمي‌توانند با بودجه دولت اداره شوند.
استاد بهادری خاطر نشان کرد:  اگر اين‌گونه بنيادها بخواهند از بودجه دانشگاه استفاده كنند باعث ضعف دانشگاه‌ها مي‌شوند، امیدوارم فعالیت های بنیاد منجر شود  که گام های موثری در جذب منابع مالی از دانش آموختگان برداریم و آن را برای دانشگاه جامعه هزینه کنیم.
در پایان این نشست هر یک از نمایندگان کانون ها پیشنهاداهای خود را مطرح کردند که توسط جمع مورد نقد و بررسی قرار گرفت.