ملاقات صمیمی رييس دانشگاه با استاد بهادری در دفتر دانش آموختگان

دكتر كريمي رئیس دانشگاه در دیداری با رئیس دفتر ارتباط با دانش آموختگان، از روند فعالیتهای این دفتر و همچنین بنیاد علمی فرهنگی استاد بهادری مطلع شد.

دکتر عباسعلی کریمی رئیس دانشگاه، روز شنبه 14 تیر 99 برای ملاقات  و احوالپرسی از استاد بهادری به دفتر دانش آموختگان آمد و در این دیدار از روند فعالیت های این دفتر نیز مطلع شد.
وی ضمن یادآوری خاطرات گذشته از شاگردی نزد استاد بهادری تا فارغ التحصیلی و همکار شدن با وی اظهار کرد: با داشتن اساتید گرانقدری همچون استاد بهادری، خاطرات ایام گذشته ي ما خاطراتي شيرين و بيادماندني است و ارتباط استاد و شاگردی همیشه در ذهن ما شاگردان قدیمی با استاد بهادري زنده است.
دکتر کریمی ضمن تشکر از کمک های خیرینی که به واسطه بنیاد استاد بهادری و دفتر ارتباط با دانش آموختگان به دانشگاه و به خصوص به حوزه دانشجویی شده  افزود: در حال حاضر نیازهای دانشجویان و خوابگاه ها و اقلام  مورد نیاز کادر درمان در بیمارستانها مهمترین دغدغه دانشگاه است.
وی ادامه داد: با تلاشهایی که دانشگاه برای افزایش تخت های بیمارستانی انجام داده تعداد تخت ها تقريباً به دو برابر نزديك شده و نیازهای مناطق تحت پوشش دانشگاه را تا حدودی مرتفع کرده است به این ترتيب بهتر است منابع خیرین به سمت نیازهای دانشجویی مثل، بازسازی سالن ها، خوابگاه ها و کتابخانه ها سوق داده شود.
رئیس دانشگاه با بیان اینکه، اگر از چهار خوابگاه دانشجویی که در حال ساخت است سه خوابگاه سریع تر آماده شود 1200 نفر به ظرفیت اسكان دانشجویی  دانشگاه افزوده می شود، تصریح کرد: این در حالی است که تجهیز خوابگاه، امکانات رفاهی، ورزشی و فرهنگی نیز از نیازهای دانشگاه است که با تکمیل آنها بهشتی برای دانشجویان ساخته می شود.
دکتر کریمی ادامه داد: تفاوت نسل استاد بهادری به خصوص شخص استاد با بقیه نسل ها در نگاه آنها به دانشگاه است. این نسل دانشگاه را خانه خود می دانند و این علاقه در خون آن ها است. نگاه این اساتید اثر گذار بوده و موجب شده من نیز حس تعلقی به این دانشگاه داشته باشم و این جا را خانه ي اول خود بدانم.
رئیس دانشگاه با بیان اینکه، دانشگاه فراتر از این دیوارها است خاطر نشان کرد: اگر من این سخن را به زبان می گویم نسل استاد بهادری به آن اعتقاد داشته و در عمل نشان داده اند. در شرایطی که برخی با کوچکترین اتفاق از دانشگاه فاصله گرفته اند استاد و امثال ایشان دانشگاه را ترک نکرده اند و به آن وفادار مانده اند.
وی در بخش ديگري از سخنانش با اشاره به سختی هایی که برای راه اندازی مرکز قلب تهران به عنوان مركزي كه با عشق و علاقه و تلاش اعضاي هيات علمي راه اندازي شد وجود داشت گفت: مرکز قلب تهران از سه جهت ممتاز است. اول نداشتن بودجه دولتی، دوم تعداد مراجعین بسيار بالا و سوم حضور كم دستيار در مقايسه با ديگر مراکز است. اما علیرغم اين مشكلات مرکز قلب همواره تلاش كرده تا بهترين خدمات را ارايه كند و در عين حال به ارايه خدمات آموزشي و فعاليت هاي پژوهشي در زیر مجموعه دانشگاه علوم پزشکی تهران نيز همت گمارد و اين ميسر نبود مگر باهمت اساتيدي همچون دكتر عارفي و ديگر عزيزاني كه در آنجا زحمت كشيدند.
دکتر کریمی ادامه داد: افراد زیادی با تفکرات مختلفی به مجموعه دانشگاه آمدند و رفتند ما همه سعی کردیم تعادل را با همه ی آنها حفظ کنیم چون ساختن افراد مهم تر از ساختن بناست اینکه بتوانیم مدل فکری ایجاد کنیم مهم است.
دکتر کریمی با بیان اینکه امیدوارم دانشگاه در دست انداز نیفتد و همیشه در حال رشد باشد خاطر نشان کرد: دانشگاه علوم پزشکی تهران قدمت دارد و انسان های بزرگی تربیت کرده که برای موفقیت آن زحمت کشیده اند و آیندگان نیز باید این راه را ادامه دهند.
اين گزارش حاكيست در ادامه استاد دکتر مسلم بهادری، رئیس دفتر ارتباط با دانش آموختگان، با بیان اینکه بیشترین کمک ها به دانشگاه های بزرگ دنیا از طریق ALUMNI آن دانشگاه ها است خاطر نشان کرد: ما با راه اندازی این دفتر شبکه ای از دانش آموختگان این دانشگاه در داخل و خارج کشور را ایجاد کردیم تا با کمک های آنها به دانشگاه همگی دین خود را به کشور و مردم را ادا کنیم.
وی افزود: هدف بنیاد علمي فرهنگي نیز این است که به کمک دانش آموختگان این دانشگاه در سراسر دنبا کمک هايي به حوزه های مختلف دانشگاه بشود.
وی با اشاره به مدیریت موفق دکتر کریمی در مرکز قلب تهران و سپس دانشگاه گفت: مرکز قلب تهران یکی از بهترین مراکز درمانی کشور است که نتیجه سالها زحمت و تلاش دکتر کریمی و تیم ایشان بوده و الگوی موفقی بین مراکز محسوب می شود.
سپس دکتر سیدمنصور گتمیری قائم مقام دفتر ارتباط با دانش آموختگان و رئیس بنیاد حامیان دانشگاه ضمن قدردانی از رئیس دانشگاه برای این دیدار، اظهار کرد: این دیدار محبت شما به استاد بهادری و مجموعه دفتر دانش آموختگان را می رساند که عليرغم ضیق وقت در انجام امور دانشگاه ساعتی از خود را در این دفتر گذراندید.
وی با ارائه گزارش مختصری از فعالیت های این دفتر و بنیاد حامیان دانشگاه تصریح کرد: همانطور که مستحضرید اقدامات و فعالیتهایي که در این دو حوزه انجام شده در فواصل متعددی به سمع و نظر شما رسیده است ولی جا دارد تاکید کنم استاد بهادری همیشه توجه به دانشجو را در راس امور قرار داده اند.
دکتر گتمیری با اشاره به کمک های خیرین و دانش آموختگان به دانشگاه در ایام شیوع کرونا، خاطر نشان کرد: با شیوع این بیماری برای تامین اقلام بهداشتی برای خوابگاه های دانشجویی و مراکز درمانی کمک های فراوانی صورت گرفته و سعی بر این بوده کیفیت کمک ها مناسب با نیازها باشد. خرید ماسک، محلول ضدعفونی کننده و دستکش مهمترین آنها بوده است.
وی با بیان اینکه، علاوه بر این فعالیت ها در موضوعات علمی نیز کارهایی صورت گرفته است، تصریح کرد: در بخش علمی این دفتر اقدام به برنامه ریزی برای برگزاری سمینار مجازی تعهدحرفه ای کرده ايم و در صدد هستیم در بخش جشنواره این سمینار با برنامه ریزی های منظم، از الگوهای تعهدحرفه ای در مقام پیشکسوت و همچنین ایثارگران ایام کرونا تجلیل به عمل آوریم.
بنابر اين گزارش سپس رئيس دانشگاه از كم و كيف روند معالجات استاد بهادري طي هفته هاي اخير جويا شد كه توضيحات لازم ارايه گشت.

خبر: فریبا مقدم

عکس: داود فرامرزی