مراسم تجلیل از مفاخر پزشکی مجتمع بیمارستانی امام خمینی برگزار می شود

همزمان با یکم شهریورماه, روز پزشک مراسم تجلیل از مفاخر پزشکی مجتمع بیمارستانی امام خمینی برگزار و از ۳۰ سال خدمات صادقانه آنها تقدیر خواهد شد.

به گزارش روابط عمومی دفتر ارتباط با دانش آموختگان، در نشست سرپرست دفتر ارتباط با دانش آموختگان با معاون امور دانشگاهی مجتمع بیمارستانی امام خمینی که ۱۸ خرداد ۱۴۰۲ در خانه استاد این بیمارستان برگزار شد، دکتر سیدمنصور گتمیری سرپرست دفتر ارتباط با دانش آموختگان دانشگاه، گفت: من از سال ۱۳۶۲ تا امروز در این بیمارستان مشغول خدمت هستم و خود را متعلق به این بیمارستان می دانم.
وی در مورد تاسیس خانه استاد در بیمارستان های دانشگاه، گفت: با راه‌اندازی خانه استاد اساتید بازنشسته با انگیزه به محل کار خود می آیند. چون بازنشستگی برای اکثر استادان پدیده‌ای ناخوشایند است و تاسیس خانه‌ی استاد موجب شد تا این حس ناخوشایند پس از بازنشستگی به حسی مثبت و تعلق خاطر و استمرار دلبستگی به بیمارستان تبدیل شود و این باعث شد تا دوره بازنشستگی را بهتر تحمل کنند. البته در دو سال گذشته به دلیل کرونا خانه استاد در بیمارستانها فعالیتی نداشت اما امسال انشاالله فعالیت خود را دوباره از سر خواهند گرفت.
دکتر گتمیری خاطر نشان کرد: امیدوارم امسال با برگزاری مراسمی در خانه استاد بیمارستانها و همچنین مراسم تقدیر از مفاخر پزشکی مجتمع بیمارستانی امام خمینی بتوانیم احساس رضایتمندی اساتید را فراهم کنیم.
وی خاطرنشان کرد باید برای برگزاری بهتر این مراسم از خود این اساتید برجسته نظرخواهی نمود. این کار انگیزه حضور اساتید را در این جشنواره دوچندان خواهد کرد.
در ادامه، دکتر محمدرضا صالحی معاون امور دانشگاهی بیمارستان امام خمینی، گفت: در تایید صحبت های شما که فرمودید بازنشستگی برای اساتید ما عموما ناخوشایند است باید بگویم اساتیدی که سال ها مورد توجه بودند و در تمامی محافل حضور و اقتدار داشتند برایشان بسیار سخت است که بازنشستگی را تحمل کنند.  دل کندن از بیمارستان برایشان مشکل است. من بسیاری از اساتید را دیده ام که به محض دیدن حکم بازنشستگی غمگین شده‌اند. در مواردی هم خانواده‌ها از روحیات پس از بازنشستگی آنها ابراز نارضایتی کردند.
وی افزود: اما همانطور که می دانید بازنشستگی یک قانون است و همه باید قانون را رعایت کنیم. الگوی همه ما اساتیدی همچون استاد فرزان، استاد بهادری، استاد یلدا و استاد عقیقی  هستند که پس از بازنشستگی نیز ارتباطشان را با دانشگاه حفظ کردند. به یاد دارم استاد یلدا در جلسات گروه شرکت می کرد ولی حرف نمی زد و موقع رای گیری جلسه را ترک می کرد. بارها به او گفتیم که وجود ایشان باعث افتخار ماست ولی ایشان از این کار امتناع می‌کرد و با مناعت طبعی که داشت باعث شده بود همه پذیرای ایشان باشند.
دکتر صالحی ادامه داد: در دو سال گذشته، بیمارستان بیش از ۳۰ نفر بازنشسته داشته که اکثریت را اساتید شامل می شوند و انتظار است برای آنها مراسمی برگزار کنیم. پیرو صحبت با رئیس دانشگاه و جنابعالی به نظرم امسال روز پزشک برای برگزاری مراسم تقدیر روز مناسبی باشد که امیدوارم با همکاری دفتر ارتباط با دانش آموختگان دانشگاه بتوانیم مراسم در خور شان اساتید برگزار کنیم.
این گزارش حاکیست در پایان جلسه، در مورد برنامه های روز پزشک و مراسم تقدیر از بازنشستگان نظراتی مطرح و تصمیم گیریهای نهایی به جلسات بعدی موکول شد.

فریبا مقدم
خبرنگار

فریبا مقدم