فرزندان مرحوم دکتر قریب با استاد بهادری دیدار کردند

دکتر حسین و محسن قریب فرزندان دکتر قریب برای آشنایی با دفتر دانش آموختگان در دیدار از این دفتر و نشستی صمیمی با استاد بهادری در جریان روند تشکیل و فعالیتهای دفتر دانش آموختگان قرار گرفتند.
در این نشست که شنبه 21 اریبهشت 98 در دفتر دانش آموختگان برگزار شد، دکتر گتمیری، در خصو ص روند تاسیس دفاتر ارتباط با دانش آموختگان در واحدهای ستادی، دانشکده ها و بیمارستانها و همچنین استان ها و شعبه بین المللی بوداپست توضیحاتی ارائه و تاکید کرد اصل تاسیس این دفتر حول محور شخصیت استاد بهادری شکل گرفته و با حمایت ایشان به فعالیت خود ادامه میدهد.
وی افزود، مقدمات برگزاری یک گردهمایی دانش آموختگان مقیم اروپا در بوداپست در نوامبر امسال در دست اجراست و باتوجه به وجود دانش آموختگان زیادی که در امریکا در جایگاه های معتبر علمی فعالیت دارند بدنبال تاسیس دفتری مشابه در امریکا و ارتباط با آنها هستیم.
قائم مقام دفتر ارتباط با دانش آموختگان با اشاره به مشکلات موجود برای کمکهای نقدی افراد مقیم خارج گفت: خوشبختانه توانستیم با تاسیس بنیادی به نام بنیاد علمی فرهنگی استاد بهادری زمینه دریافت کمکهای نقدی این عزیزان را فراهم کنیم و این اتفاق چهارشنبه گذشتبه با اهدای مبلغ ۱۷۰ میلیون توسط دانش آموختگان پزشکی ورودی سال ۳۸ به نمایندگی دکتر دولتی و دکتر بهرامی که هردو از دوستداران دانشگاه و دانش آموختگانش هستند محقق شد.
وی خاطرنشان کرد حمایتهای دانش آموختگان از دانشگاه میتواند درزمینه های دیگری همچون علمی، آموزشی و… باشد و حمایتهای نقدی فقط بخشی از آن است که در جهت رفع نیازهای مالی دانشجویان، تکمیل و تجهیز پروژه های ناتمام در دانشگاه و یا ارایه گرانتهای علمی به دانشجویان مستعد هزینه خواهد شد.
در ادامه دکتر بهادری با بیان اینکه، تاسیس این دفتر در دانشگاه ضروری به نظر می رسید، خاطر نشان کرد: ما وارث اساتید بزرگی همچون دکتر قریب هستیم و باید نام و آوازه ی این اساتید را به عنوان آثار ملی برای آیندگان زنده نگه داریم.
وی در توضیح بخش مشاهیر دانشگاه گفت: با توجه به اینکه تامین بودجه راه اندازی بخش مشاهیر دانشگاه مشکل بود هزینه باید از راه دیگری تامین می شد که دانش آموختگان خیر، قدم های نخست را برداشته اند.
دکتر بهادری ادامه داد: ALUMNI در تمامی دانشگاههای معتبر و بزرگ دنیا کمک های قابل توجهی انجام می دهند. دفتر ارتباط با دانش آموختگان نیز سعی دارد با توسعه شبکه ارتباطی بتواند حمایت های مالی و معنوی آنها را در جهت ارتقا دانشگاه جلب کند.
وی تاکید کرد: ارزش ریالی این حمایت ها مهم نیست بلکه نفس خدمت ارزشمند است.
سپس دکتر حسین قریب به بیان کسب تجربیات خود در دانشگاه محل تحصیلش اشاره کرد و از ارتباط دانشگاه های خارج از کشور با دانش آموختگان سخن گفت.
وی افزود:خوشبختانه دانش آموختگان ایرانی رشته پزشکی در خارج از کشور فراوانند و اگر از تاسیس این دفتر مطلع شوند حتما حاضر به همکاری خواهند شد.
دکتر حسین قریب راه اندازی دفتر ارتباط با دانش آموختگان را بسیار کارشناسانه خواند و گفت: ارسال ایمیل و خبرنامه برای دانش آموختگان خارج از کشور توسط این دفتر در جذب آنها بسیار مثمر ثمر خواهد بودو آغاز همکاری های بسیاری را در بر خواهد داشت.
در این دیدار دکتر محسن قریب فرزند دیگر دکتر محمدقریب نیز گفت: از طریق موسساتی مانند AMA می توان اطلاعات دانش آموختگان ایرانی مقیم آمریکا را شناسایی و از طریق ایجاد ارتباط با آنها زمینه همکاری را برقرار کرد.
دکتر قریب افزود: زحمات اساتید قبلی و اساتیدی که در حال حاضر خدمت می کنند مانند دکتر استاد بهادری و استاد یلدا، سنت حسنه ای برای دانشگاه و تحکیم روابط دانش آموختگان با دانشگاه هستند و من فکر میکنم بسیاری از دانش آموختگان دانشگاه علوم پزشکی تهران اگر از فعالیتهای شما و این دفتر مطلع شوند با کمال میل حاضر خواهند بود به این مجموعه و دانشگاه کمک کنند.
در پایان این نشست، استاد دکتر بهادری کتابی زندگی نامه خود را به رسم یادبود به فرزندان دکتر قریب اهدا کرد.