رئیس دفتر ارتباط با دانش اموختگان دانشگاه، بر جذب کمک های مالی، آموزشی و فرهنگی دانش اموختگان دانشگاه علوم پزشکی تهران در داخل و خارج کشور تاکید کرد.

به گزارش روابط عمومی دفتر ارتباط با دانش آموختگان دانشگاه، این جلسه شنبه 17 آبان 99 در سالن شورای این دفتر برگزار شد، دکتر مسلم بهادری رئیس دفتر، گفت:  همه می دانیم که ۱۵ تا ۲۵ درصد از بودجه دانشگاه های بزرگ دنیا از alumni تامین می شود.  هرچند ما تازه این کار را شروع کرده ایم اما به لطف خدا و همکاری دانش آموختگان قدم های خوبی برداشته ایم و تا پیروزی های بزرگ فاصله بسیاری داریم.
وی افزود: تمامی افرادی که در این دانشگاه تحصیل کرده اند و می کنند باید با خدمت خود به دانشگاه دین شان را به مردم و دانشگاه ادا کنند.
در ادامه استاد دکتر مسلم بهادری، ارتباط دانش آموختگان را با دانشگاه یک دوستی متین و بی ریا خواند و افزود: این دفتر با ایجاد شبکه های گسترده در تمامی کشور حتی خارج از کشور، سعی دارد همکاری های تنگاتنگی با آنها ایجاد کند و با کمک این عزیزان در رفع مشکلات دانشگاه گام بردارد.
وی گفت: بسیاری از بازنشستگان ما، پس از ترک دانشگاه انگیزه ای برای ارتباط مجدد با دانشگاه ندارند تاسیس دفاتر ارتباط با دانش آموختگان و خانه استاد در بیمارستانها و دانشکده ها،این امکان را برای رفت و آمد آنها به محل کار قبلی خود فراهم می کند. همچنین با دیدن مشکلات دانشجویان انگیزه کمک های انها بیشتر شده و در رفع آنها تلاش خواهند کرد.
وی در بخش دیگری از سخنان خود ادامه داد: در گذشته هدایا و کمک های دانش آموختگان به حساب دانشگاه می رفت و در محل های دیگری هزینه می شد به همین دلیل دانش آموختگان کمتر حاضر به کمک نقدی نبود. ما با توجه به این وضعیت، به فکر تاسیس یک نهاد غیر دولتی افتادیم . بنیاد علمی فرهنگی استاد بهادری به کمک دوستان راه اندازی شد . با افتتاح این بنیاد برخی از دانش اموختگان داخل و خارج کشور کمک هایی کردند که بر طبق اولویتهای دانشگاه منجمله حوزه دانشجویی اقلامی چون  فرش، کمد، وسایل بهداشتی و ضذعفونی کننده تهیه و تقدیم خوابگاه دانشجویی شد .
استاد بهادری با بیان اینکه، برای ما نوع دانشگاه ها فرق نمی کند مهم این است به کسی که در حال تحصیل است کمک کنیم تا نقش آموزشی دانشگاه خوب ایفا شود، خاطر نشان کرد: دفتر ارتباط با دانش آموختگان و بنیاد علمی فرهنگی هر دو در کنار یکدیگر برای جلب حمایت دانش آموختگان و برای رفع نیازهای دانشگاه فعالیت می کنند. البته مشارکت دانش آموختگان در فعالیت های علمی  هم جزء قاعده های ما است .
دکتر بهادری ادامه داد: در آغاز همکاری ما با معاونت بین الملل باید مشخص شود چه کمک هایی از جانب ما و معاونت به یکدیگر صورت می‌گیرد و روند انجام تمام خدمات باید شفاف باشد.
وی خاطر نشان کرد: این بنیاد ngo ایی  است که برای دانشگاه فعالیت می‌کند و رفع مشکلات دانشگاه دغدغه اصلی ما است  که امیدواریم با کمک دانش‌آموختگان و اساتید عزیز این مشکلات حل شود .
استا بهادری ادامه داد: در سال های گذشته با برگزاری همایش دکتر یلدا توسط این دفتر تبادلات علمی و فرهنگی بین المللی خوبی بین دانشگاه تهران و فارغ التحصیلان خارج از کشور صورت می گرفت که متاسفانه به دلایلی متوقف شد ولی در نظر داریم در آینده ای نزدیک و پس از مهار بیماری کرونا این همایش را به صورت دیگری ادامه دهیم.
در ادامه این جلسه، دکتر عبدالرحمان رستمیان معاون فرهنگی دانشگاه اظهار کرد: با شیوع بیماری کرونا فضای مجازی مجالی برای ارتباط گسترده ایجاد کرده . ما میتوانیم از این طریق با دانش آموختگان سراسر دنیا ارتباط بگیریم و ضمن معرفی بنیاد در جلب اعتماد و کمک های آنها موفق تر پیش رویم.
سپس دکتر ابراهیم رزم پا مسئول دفتر ارتباط با دانش اموختگان بیمارستان امام خمینی(ره)، به معرفی این دفتر و همچنین فعالیت های بنیاد علمی فرهنگی استاد بهادری پرداخت.
وی ضمن رضایت از اقدامات معاونت بین الملل در راستای ایجاد ارتباط با رایزن های فرهنگی ایران در خارج از کشور، انجام این کار را تبادل خدمت خواند و گفت: در جلساتی که هر هفته در این دفتر برگزار می‌شود مسائل مربوط به دانش‌آموختگان مورد بحث و بررسی قرار می گیرد و ایده های مختلف مطرح می شود تا در راستای کمک به دانشگاه گشایشی بزرگ حاصل شود.

در ادامه این جلسه دکتر مسعود خسروانی مدیر مشارکت های مردمی و مسئول میز همکاری های علمی با سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی گفت: حضور استاد بهادری در سازماندهی دانش آموختگان دانشگاه موجب اعتبار دانشگاه و جذب حمایت های این سرمایه های کشور می باشد چرا که ایشان همواره خود را شاگردان استاد می دانند لذا باید از این فرصت استفاده کنیم و پیروی تفاهم نامه همکاری که به امضای دکتر کردی و حجت الاسلام والمسلمین ایمانی پور، فی ما بین دانشگاه ما و سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی منعقد شده است می توان با شناسایی دانش آموختگان دانشگاه که در خارج از کشور اقامت دارند و با هماهنگی رایزنی های فرهنگی در این کشورها هسته های مشارکت را در این کشورها ایجاد کرد و فرصتی را برای ایرانیان نیکوکار مقیم خارج از کشور فراهم آورد تا به دانشگاه خود و کشور خود در مقابله با خطرات تهدید کننده سلامت از جمله بیماری کرونا کمک نمایند.
وی ضمن تشکر از همکاری دکتر ابراهیمی ترکمان رئیس سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی و حاج آقا ایمانی پور معاون علمی و اجتماعی این سازمان، ابراز امیدواری کرد با تعامل بیشتر با تحقق مفاد این تفاهم نامه باعث اعتلای روزافزون دانشگاه باشیم و در کنار مدافعان سلامت مشکلات را یکی پس از دیگری مرتفع نماییم.

سپس دکتر عباس شکوری دانشیار بیمارستان امام و دانش آموخته دانشگاه علوم پزشکی تهران در سخنانی گفت: من فارغ التحصیل سال ۱۳۶۴ هستم که با همکلاسی های خود در گردهمایی هایی که هر ماه در شهر اشتیان برگزار می کنیم فعالیتهای خیرخواهانه نیز انجام می دهیم. من می توانم آنها و حتی فارغ التحصیلانی که خارج از کشور جایگاه های اجتماعی بالایی دارند را با این دفتر لینک کنم تا جذب افراد و منابع برای دانشگاه بهتر و سریعتر انجام گیرد.

در پایان این جلسه مقرر شد معاونت فرهنگی با ایجاد ارتباط با رایزن های فرهنگی ایران در خارج از کشور با دانش آموختگان دانشگاه، راه های ارتباطی با دانش آموختگان مقیم خارج از کشور را تسهیل کند.

خبر: مقدم
عکس: داود فرامرزی