دیدار معاون دانشجویی دانشگاه با استاد بهادری درخصوص رفع نیازهای دانشجویان خوابگاهی

 در این دیدار که روز شنبه 4 مرداد 99 و با همراهی اعضای هیئت مدیره بنیاد علمی فرهنگی استاد بهادری و مدیران حوزه معاونت امور دانشجویی و دفتر ارتباط با دانش آموختگان برگزار شده بود در سالن شورای دفتر ارتباط با دانش آموختگان دانشگاه برگزار شد، دکتر پورغریب گزارشی از فعالیت های این معاونت ارائه داد.
وی اتمام بازسازی خوابگاه پسران، بازسازی همزمان سه خوابگاه در دست اقدام، شروع به کار بازسازی خوابگاه متاهلین، تکمیل آشپزخانه صنعتی دانشگاه تا پاییز 99، افتتاح قرائت خانه 1000 متری و استارت سالن ورزشی چند منظوره، را از فعالیت های انجام شده این معاونت خواند.
دکتر پورغریب، ضمن قدردانی از کمک های بنیاد استاد بهادری در تجهیز خوابگاه منجمله، خرید 250 عدد کمد و 150 تخته فرش و اقلام بهداشتی اظهار کرد: دانشگاه پتانسیل فراوانی برای جذب کمک های خیرین دارد به خصوص حوزه دانشجویی که نیازهای فراوانی همچون 3000 عدد تشک، ودیعه مسکن و کمک هزینه تحصیلی دارد.
در ادامه دکتر سید محمدرضا سیداحمدیان، دبیر دفتر ارتباط با دانش آموختگان، با بیان اینکه خرد کردن نیاز های دانشجویی به مراتب  زودتر برآورده می شود، تصریح کرد: با توجه به بیماری کرونا سبک زندگی ها تغییر کرده پس نیازهای افراد نیز تغییر می کند منجمله نیازهای دانشجویان. اینکه چه آینده ای در انتظار دانشجویان است و تغییرات باید در نظر گرفته شود.
وی افزود: با توجه به نگاه ویژه رئیس دانشگاه به خوابگاه های دانشجویی و نیاز های موجود، امیدوارم با مسئولیت پذیری مسئولین خوابگاه ها این مشکلات سریعتر برطرف شود.
دکتر نیما رضایی رئیس بنیاد علمی فرهنگی استاد بهادری نیز در سخنانی گفت: خدمت در بنیاد استاد بهادری برای من افتخار بزرگی است. همانطور که استاد بهادری همیشه تاکید دارند در کنار خیرین باید حلقه ارتباطی را نیز حفظ کنیم.
وی ادامه داد: در ابتدای ورود دانشجویان، آنها را تحویل نمی گیریم و متاسفانه فرصت ها را به تهدید تبدیل می کنیم و باعث می شویم آنها با خاطرات بدی این دانشگاه را ترک کنند. ما باید از همان ابتدا دانشجویان را به دفتر ارتباط با دانش آموختگان وصل کنیم. باید جلسه ی آشنایی با دفتر را در خوابگاه های دانشجویی برگزار کنیم تا ارتباط خود را پس از فارغ التحصیلی با دانشگاه حفظ کنند.
دکتر رضایی افزود: البته این یک برنامه بلند مدت است که با تحول در برنامه های کوتاه مدت محقق خواهد شد.
وی همچنین در مورد بازسازی پاویون های رزیدنت ها بر تدوین استانداردهای مربوطه و ابلاغ به بیمارستانها تاکید کرد و خاطر نشان کرد با کمک بیمارستانها این بازسازی ها زودتر به نتیجه خواهد رسید.
سپس دکتر ابراهیم رزم پا رئیس دفتر ارتباط با دانش آموختگان بیمارستان امام خمینی، گفت: در مذاکراتی که با همکاران انجام شده راه های متعددی برای جذب کمک های خیرین پیشنهاد شده است. تا نیازهای دانشگاه به خصوص خوابگاه ها بر حسب اولویت تهیه شود.
دکتر امیر احمد اخوان عضو هیات مدیره بنیاد علمی فرهنگی استاد بهادری نیز با بیان اینکه، هنوز هم مانند گذشته هر دانشجو برای ورود به خوابگاه باید وسایل مورد نیاز خود را تهیه کند، اظهار کرد: زندگی در خوابگاه گاهی با خاطرات خوب و گاهی با خاطرات بد همراه است. گاهی دادن یک خدمت به دانشجو برای او بسیار مهم است .
وی ادامه داد: حلقه های ارتباطی دانشجویان با دانشگاه باید از سوی معاونت دانشجویی از زمان دانشجویی شکل بگیرد تا بدانند توجه به این افراد فانتزی نیست بلکه اصیل است. حلقه ای که شامل معاونت دانشجویی، دفتر ارتباط با دانش آموختگان و نهادهای غیردولتی همچون بنیاد علمی فرهنگی استاد بهادری که نقش حمایتی دارند بوده و تداوم این ارتباط جذب منابع مالی پایدار را در آینده به همراه خواهد داشت.
دکتر صادقی مشاور معاون دانشجویی نیز در سخنان خود به الگوبرداری از نمونه های موفق خیرین اشاره کرد و افزود: در ارتباطات بین خیرین و مسئولین دانشگاه باید دقت کرد که چه کسی را به چه کسی برای کمک معرفی می کنیم.
وی خاطر نشان کرد در شرایط فعلی شاید به صورت فیزیکی نتوان این ارتباط را برقرار کرد ولی با استفاده از بسترهای مجازی می توان این امر را تحقق بخشید
دکتر سیدمنصور گتمیری قائم مقام رئیس دفتر ارتباط با دانش آموختگان و مدیر عامل بنیاد علمی فرهنگی استاد بهادری، با اشاره به فعالیت های این بنیاد از ابتدا تا کنون، گفت: بنیاد استاد بهادری همواره بر تامین نیاز دانشجویان و تجهیز خوابگاه ها تاکید داشته و برای جذب کمک های خیرین برای رفع مشکلات دانشجویان، همت گمارده است.
وی افزود: البته رفع نیازهای دانشجویان به منزله رفع تمامی آنها نیست بلکه اولویت های منطقی مورد نظر ما است که با کمک فارغ التحصیلان این دانشگاه چه در داخل و چه در خارج کشور به ندرت محقق خواهد شد.
دکتر گتمیری تصریح کرد: پتانسیل قابل توجهی برای جذب خیرین خارج از کشور داریم تا با همکاری نزدیک با دفترارتباط با دانش آموختگان و معاونت دانشجویی تجهیزاتی که اولویت دارند را تهیه و در اختیار دانشجویان بگذارند.
در پایان این جلسه دکتر مسلم بهادری رئیس دفتر ارتباط با دانش آموختگان، گفت: یکی از مهم ترین وظایف بنیاد کمک به دانشجویان در حوزه های مختلف آموزشی، رفاهی، پژوهشی و.. است اما به دلیل اینکه بنیاد کار خود را به تازگی آغاز کرده و هنوز کمک های زیادی جذب نکرده است کار چندانی نتوانسته ایم برای دانشگاه انجام دهیم.
وی برگزاری جلسات دانش آموختگان سالهای گذشته را فرصت مناسبی برای طرح نیازها و دریافت کمک ها عنوان کرد و افزود متاسفانه امسال به دلیل شیوع بیماری کرونا این جلسات برگزار نمی شود و امیدوارم بتوانیم به روش وبینار این نشست ها را تداوم داده و بستر مناسب برای جذب کمک دانش آموختگان درجهت رفع نیازهای دانشجویان فراهم آید.
استاد بهادری در ادامه تاکید کرد با هماهنگی و همکاری دفتر دانش آموختگان، معاونت دانشجویی و بنیادعلمی فرهنگی یک حلقه ارتباطی شکل گرفته و در نشست های مستمری که خواهند داشت ضمن بررسی مشکلات موجود، نیازهای حوزه دانشجویی تعیین شده را در فرصت های مناسب به دانش آموختگان خیر اعلام نمایند.
وی جشن های فارغ التحصیلی را بهترین فرصت برای شناخت خانواده دانشجویان از نیازهای حوزه دانشجویی دانشگاه عنوان کرد و ابراز امیدواری کرد در آینده ای نزدیک با بهبود شرایط جامعه و رفع بیماری کرونا این جشن ها از سر گرفته شود تا دانشگاه بتواند از حمایت های این خانواده ها بهره مند گردد.
خبر: فریبا مقدم
عکس: ایرج نعمتی