دیدار رؤسای انجمن های گوش و حلق و بینی و راینولوژی ایران با رئیس دفتر ارتباط با دانش آموختگان دانشگاه

در این دیدار بر تلاش اساتید پیشکسوت و بازنشسته برای جلب کمک های دانش آموختگان این دانشگاه در داخل و خارج کشور تاکید شد.

در این جلسه که 1 شهریور 99 در سالن شورای دفتر ارتباط با دانش آموختگان برگزار شد، دکتر ابراهیم رزم پا رئیس دفتر ارتباط با دانش آموختگان بیمارستان امام خمینی ضمن معرفی اجمالی این دفتر گفت: وظیفه اصلی این دفتر برقراری ارتباط بین دانش آموختگان داخل و خارج از کشور است.
وی ادامه داد: تاسیس خانه استاد در بیمارستان ها برای اساتید به این دلیل بود که استاد بازنشسته دوباره به دانشگاه برگردد.
دکتر رزم پا افزود: یکی دیگر از کمک هایی که فارغ التحصیلان به ما داشتند  معرفی افرادی است که با آنها ارتباط دارند افراد مستقر در خارج از کشور و داخل و دفاتر بین المللی می تواند با افراد صاحب نام و توانمند با دفتر لینک شوند.
در ادامه، استاد دکتر مسلم بهادری رئیس دفتر ارتباط با دانش آموختگان دانشگاه افزود: این دفتر در سال 1384 به پیشنهاد رئیس وقت دانشگاه و به همت دکتر سید منصور گتمیری تاسیس شد. خوشبختانه دانشگاه با داشتن 100 هزار دانش آموخته در رشته های مختلف همچنان در تولید علم در کشور پیشتاز است.
وی تصریح کرد: ما توانسته ایم با تاسیس این دفتر زمینه ارتباط با دانش آموختگان دانشگاه را فراهم کنیم و با تاسیس شعبات مختلف این دفتر در دانشکده ها و فعالیت نمایندگان شعب جلسات مستمری با آنها تشکیل می شود و مباحث روز مورد بحث و تبادل قرار می گیرد.
استاد بهادری برگزاری دوره های علمی و فرهنگی منجمله جشن فارغ التحصیلی که برنامه ای باشکوه بود و با تقدیر از دانشجویان و استادان مورد استقبال دانشجویان قرار گرفت از برنامه های این دفتر عنوان کردو
وی ادامه داد: در گذشته هدایا و کمک های دانش آموختگان به حساب دانشگاه می رفت و در محل های دیگری هزینه می شد به همین دلیل کسی حاضر به کمک نبود.با توجه به این وضعیت به فکر تاسیس یک نهاد غیر دولتی افتادیم  و یک بنیاد به کمک دوستان راه اندازی و مقداری کمک از دانش آموختگان دریافت شد که بخشی از نیاز های دانشجویان در خوابگاه مثل فرش، کمد، وسایل بهداشتی و ضذعفونی کننده تهیه و تقدیم خوابگاه دانشجویی شد که مورد تقدیر مسئولین خوابگاه و دانشجویی قرار گرفت.
استاد بهادری با بیان اینکه، برای ما نوع دانشگاه ها فرق نمی کند مهم این است به کسی که در حال تحصیل است کمک کنیم تا نقش آموزشی دانشگاه خوب ایفا شود، خاطر نشان کرد:  متاسفانه شیوع کرونا ما را دچار مشکل کرد. ولی در این مورد هم  توانستیم از دانش آموختگان بودجه هایی را برای خرید اقلام بهداشتی مانند، ماسک، شیلد و مواد ضدعفونی تهیه و به بیمارستانها و خوابگاه دانشگاه تحویل دهیم.
وی تاکید کرد: دفتر ارتباط با دانش آموختگان و بنیاد علمی فرهنگی هر دو در کنار یکدیگر برای جلب حمایت دانش آموختگان و برای رفع نیازهای دانشجویی فعالیت می کنند. مشارکت دانش آموختگان در فعالیت های علمی  هم جزء قاعده های ما است دانشگاه با اینکه پیر است ولی هنوز از نظر علمی اول و دانش آموخته آن هم نمونه است.
دکتر بهادری ادامه داد: این دفتر متعلق به دانش آموختگان خودش است و به آنها نیاز دارد ما به وجود دانش آموختگان دانشگاه علوم پزشکی تهران افتخار می کنیم. نمونه هایی از حمایت دانش آموختگان از دانشگاه محل تحصیل خود دانشگاه های بزرگی چون هاروارد است که بخش اعظم هزینه های آن توسط دانش آموختگانش تامین می شود.
سپس دکتر خواجوی رئیس انجمن گوش و حلق و بینی و دانش اموخته دانشگاه علوم پزشکی تهران گفت: همه شاگردان به استادان بزرگی چون استاد بهادری افتخار می کنند و آرزوی آنها سلامتی شما است. امیدواریم همیشه سایه تان بالای سر دانشگاه مستدام باشد. خیلی خوب است که این تشکل ها را مدیریت می کنید تشکر می کنم از توانی که برای روشن نگه داشتن راه علم و دانش صرف می کنید تا به مرحله موفقیت های بزرگتری برسیم.
در ادامه، دکتر محمدرضا سید احمدیان دبیر دفتر ارتباط با دانش آموختگان دانشگاه با بیان اینکه  بودن در جمع این دفتر افتخار است  ولی اشتیاق ما بیشتر برای دیدن استاد و آموختن آموزه های تازه از ایشان است، گفت: این دفتر با ایجاد ارتباط حتی از شرایط دانش آموختگانی که به خارج از کشور مهاجرت می کنند مطلع می شود هر چند شیوع کرونا شرایط را تغییر داده و ارتباطات را مجازی کرده است.
وی تصریح کرد: با گسترش شبکه های ارتباطی در جهان حتی دبیرستانه های مهم برای ALUMNI برنامه
ریزی دارند چون استفاده های فراوانی از این ارتباطات می برند.
دکتر سید احمدیان خاطر نشان کرد: دانشگاه باید قدردان موفقیت هایی باشد که دانش آموختگانش کسب می کنند ولی درخواست هایی هم دارد. پیش از این هدایا فقط به صورت خرید تجهیزات پزشکی برای مراکز درمانی بود ولی امروزه جذب کمک ها برای سایر واحدهای دانشگاه مثل دانشکده ها و خوابگاه است.
دکتر نقیب زاده رئیس انجمن راینولوژی و دانش آموخته دانشگاه علوم پزشکی تهران نیز در سخنانی گفت: شما یک الگو را تعریف کنید تا ما بتوانیم از علاقه مندان  به ارتباط با دانشگاه و همچنین جلب حمایت  از آن ها دعوت کنیم. متاسفانه مسئولین گاهی مسئولیت خود را فراموش می کنند و مسئولیت ها را به دوش  گروه های دیگر می اندازند  که البته نباید این گونه باشد.
در پایان دکتر بهادری با جمع بندی مطالب مطرح شده تاکید کرد: هدف ما حفظ ارتباط است. خودتان را متعلق به دانشگاه بدانید حتی اگر مسائل سیاسی شما را از دانشگاه دور کند.
وی افزود: من هنوز خود را عضو ثابت دانشگاه می دانم و سعی می کنم برای ارتقای دانشگاه  قدم بردارم. خیلی راحت نمی شود دانش آموخته برجسته ای یافت. موفقیت آنها نتیجه سال ها تلاش و برنامه ریزی است این عزیزان جواهراتی کمیاب هستند.
دکتر بهادری خاطر نشان کرد: باید علاقه خود را به دانشگاه حفظ کنیم و سعی کنیم ALUMNI را در سطح دانشگاه ها گسترش دهیم.  با توجه به ماموریت شما در انجمن، از ارتباط خود با اعضای انجمن برای کمک به دانشگاه استفاده کنید. امیدوارم بتوانیم نقشی مثبتی در رسیدن اهداف دفتر و بنیاد داشته باشیم.
در پایان این دیدار مقرر شد همکاری بین انجمن های علمی و دفتر دانش آموختگان ادامه داشته باشد .