دیدار دکتر پورغریب معاون دانشجویی دانشگاه با استاد بهادری رئیس دفتر ارتباط با دانش آموختگان

استاد بهادری رئیس دفتر ارتباط با دفتر دانش آموختگان در نشستی با دکتر محمدحسین پورغریب معاون دانشجویی فرهنگی دانشگاه، در خصوص رفع نیازهای دانشجویان ازطریق کمک های دانش آموختگان اعلام آمادگی کرد.
استاد بهادری رئیس دفتر ارتباط با دفتر دانش آموختگان در نشستی با دکتر محمدحسین پورغریب معاون دانشجویی فرهنگی دانشگاه، در خصوص رفع نیازهای دانشجویان ازطریق کمک های دانش آموختگان اعلام آمادگی کرد.
در این جلسه که دوشنبه 27 آبان 98 در سالن شورای دفتر ارتباط با دانش آموختگان دانشگاه برگزار شد، ابتدا استاد بهادری در سخنانی گفت: همانطور که می دانید، دانشگاه ها نقش اساسی در پیشرفت جامعه دارند ولی مسأله مهم اين است كه دانشگاه‌ها، نمي‌توانند تنها با بودجه دولت اداره شوند.
وی ادامه داد: ما واسطه ای هستیم برای جذب کمک های دانش آموختگان و یا افراد متفرقه و تزریق آن به دانشگاه. البته نیازهای دانشجویان برای ما از اولویت بیشتری برخوردار است.
این گزارش حاکیست سپس دکتر گتمیری قائم دفتر و مدیر عامل بنیاد علمی فرهنگی استاد بهادری در مورد روند توسعه دفتر دانش آموختگان و بنیاد توضیحاتی ارائه داد.
وی پس از ارایه گزارش مختصری از روند تاسیس دفتر ارتباط با دانش آموختگان و مهمترین اقدامات آن گفت:  باتوجه به شرایط زمان از سوی ریاست وقت دانشگاه و موافقت هیئت رئیسه، شورای دانشگاه و هیئت امنای دانشگاه این دفتر در قالب تشکیلات و ساختار دانشگاه و تحت سرپرستی استاد بهادری که استادی نمونه هم در حیطه علمی و اخلاقی و هم در زندگی هستند آغاز به کار کرد.
دکتر گتمیری افزود: به منظور رفع چالش هایی که در زمینه دریافت هدایا و کمکهای مالی و نقدی دانش آموختگان به خصوص آن دسته از عزیزانی که خارج از کشور بوده و به دلیل بعضی از محدودیت های سیاسی و اجتماعی قادر به واریز وجه به حساب دانشگاه نبودند، تصمیم بر تاسیس مجموعه ای غیر دولتی و به صورت انجمن گرفته شد و خوشبختانه از سه سال پیش مقدمات تأسيس اين بنياد شكل گرفت و امروز با اختصاص فضای فیزیکی از سوی استاد دولتی که خود از دانش آموختگان فعال در زمینه برقراری ارتباط با دانش آموختگان بوده و هستند به صورت مستقل راه اندازی شده است.
دكتر گتميري با اشاره به اين‌ كه فعالیت های بنياد علمي و فرهنگي دكتر بهادري، تداوم فعالیت های دفتر دانش آموختگان در دانشگاه علوم پزشكي تهران است، يادآور شد: از آنجا كه فعاليت دانش آموختگان داخل و خارج در يك نهاد دولتي به موانعي از جمله تأمين بودجه و برخورد مسئولین برخي از كشورها با فارغ ‌التحصيلاني كه در اين دفتر عضويت داشتند، باعث شد كه بنياد علمي و فرهنگي استاد بهادري ايجاد شود.
مدیر عامل بنیاد علمی فرهنگی استاد بهادری تصریح کرد: از 14 سال پیش که دفتر ارتباط با دانش‌آموختگان دانشگاه شکل گرفت جای خالی یک سازمان مردم نهاد که نقش دانش‌آموختگان را برای دانشگاه پررنگ‌تر کند احساس می‌شد که با راهنمایی‌ و حمایت دکتر بهادری و رئیس وقت دانشگاه، تأسیس شد.
دکتر گتمیری ادامه داد: در تمامی دنیا این سازمان ها برای کمک به دانشگاه ها در تهیه تجهیزات پزشکی، تاسیس ساختمان، بازسازی کتابخانه، راه اندازی آزمایشگاه، به خصوص کمک به دانشجویانی که با سختی وارد دانشگاه شده اند و نیاز به حمایت دارند، فعالیت می کنند.
وی در پایان سخنان خود خاطر نشان کرد : بهتر است برای کمک های این بنیاد به دانشجویان لیستی از نیازهای آنها در اختیار مسئولین این بنیاد قرار گیرد تا به ترتیب اولویت نیازها برطرف شود.
دكتر يحيي دولتي عضو هيأت مديره بنياد علمي و فرهنگي دكتر بهادری نیز در سخنانی گفت: قطعا این بنیاد برای کمک به نیازهای دانشجویان برنامه های طولانی مدت دارد ولی تاکید می کنم که کمک های موقت برای انجام این کار مهم، کافی نیست و نیاز به کمک های مستمر در ادامه راه احساس خواهد شد.
دکتر پورغریب نیز ضمن قدردانی از مسئولین دفتر ارتباط با دانش آموختگان و بنیاد استاد بهادری برای رفع نیازهای دانشجویان، اجرای این طرح را کاری ارزشمند دانست و حمایت خود را از انجام  و ادامه آن اعلام کرد.
وی با بیان اینکه خوشحالم از اینکه با اساتیدی چون استاد بهادری و استاد دولتی برای انجام این کار خطیر همراه شده ام، اظهار کرد: 18 سال پیش که وضعیت خوابگاه ها را دیده بودم بسیار متاثر کننده بود و امروز هم که پس از گذشت این سالها به عنوان معاون دانشجویی سری به خوابگاه ها زدم وضعیت را نه تنها بهتر بلکه بسیار بدتر دیدیم و قلبا متاثر شدم.
دکتر پورغریب تصریح کرد: امروز با تمام توان مدعی العموم دانشجویان هستم و از انجام هیچ تلاشی برای رفع مشکلات و نیازهای آنها فرو گذار نخواهم بود.
وی با بیان اینکه پروژه های آبادانی معاونت به دو بخش کلان و خرد تقسیم بندی شده اند،خاطر نشان کرد: ساخت خوابگاه از جمله پروژه های کلان و رفع نیازهای روزانه دانشجویان از جمله پرداخت هزینه ژتون غذا جزو پروژه های خرد ما هستند که بنا بر اولویت در دستور کار قرار خواهد گرفت.
معاون دانشجویی دانشگاه نبود خوابگاه متاهلین را از مشکلات عمده دانشجویان خواند و بر رفع فوری آن با حمایت خیرین تاکید کرد.
در پایان، دکتر گتمیری در جمع بندی موضوعات مطرح شده، خاطر نشان کرد: برای جلب کمک های بیشتر باید نیازهای دانشجویان از سوی معاونت دانشجویی بر اساس اولویت در اختیار بنیاد علمی فرهنگی استاد بهادری قرار گیرد و در ادامه نیز گزارشی از نیازهای تامین شده دانشجویان به سمع و نظر حامیان بنیاد برسد تا با در جریان قرار گرفتن از فعالیتهای بنیاد به کمک های خود استمرار و تداوم بخشند.
خبر: فریبا مقدم
عکس: داود فرامرزی