دیدار دکتر نخجوان و دکتر عباسی از دانش اموختگان دانشگاه با استاد بهادری

در ادامه دیدارهای دانش آموختگان با استاد بهادری به منظور بهره مندی از خدمات مجدد اساتید بازنشسته به بخش های مختلف دانشگاه به خصوص حوزه دانشجویی، دکتر نخجوان و دکتر عباسی به دفتر دانش آموختگان آمدند و به بحث و گفت و گو پرداختند.

گالری عکس
در این دیدار که شنبه 19 مهر 99 در سالن شورای دفتر ارتباط با دانش آموختگان انجام شد، دکتر ابراهیم رزم پا مسئول دفتر ارتباط با دانش اموختگان بیمارستان امام خمینی(ره)، به معرفی این دفتر و همچنین فعالیت های بنیاد علمی فرهنگی استاد بهادری پرداخت.
وی همچنین به تشکیل دفاتر متعدد ارتباط با دانش  آموختگان در دانشکده‌ها، بیمارستان ها و برخی از شهرستان ها و همچنین خارج از کشور در شهر بوداپست مجارستان اشاره کرد.
دکتر رزم پا ادامه داد: استاد بهادری به بنده ماموریت دادند تا با برگزاری جلسات متعدد دانش آموختگان و بازنشستگان دانشگاه را  که در داخل و خارج از کشور حضور دارند گردهم آورم و در جهت خدمت به دانشگاه از آنها کمک بگیرم.
وی افزود، در همین راستا هم در جلسه قبلی که در این دفتر با حضور دکتر علیزاده رئیس بیمارستان آتیه برگزار شدف ایشان از طرف پرسنل و پزشکان بیمارستان هدیه در دو فقره چک به مبلغ ۲۷۰ میلیون تومان به عنوان هدیه به بنیاد اهدا کردند که با مشورت اعضا این هزینه صرف امور دانشجویان خواهد شد .
در ادامه استاد مسلم بهاری رئیس دفتر ارتباط با دانش آموختگان، با بیان اینکه دانشگاه بازنشستگان خود را به فراموشی سپرده، راه اندازی دفتر مرکزی و دیگر دفاتر ارتباط با دانش آموختگان و خانه استاد در دانشکده ها و بیمارستانها را برای بازگشت آنها دانست و گفت: ما باید با بازگشت اساتید بازنشسته و پیشکسوت به آغوش دانشگاه بتوانیم از هنر، تجربه و تخصص آنها در رسیدن به اهداف بلندمدت دانشگاه استفاده کنیم.
وی افزود: تمامی افرادی که در این دانشگاه تحصیل کرده اند و می کنند باید با خدمت خود به دانشگاه دین شان را به مردم و دانشگاه ادا کنند.
سپس دکتر سید محمد رضا سید احمدیان دبیر دفتر گفت: برای ااطلاع از سرنوشت فارغ التحصیلان دانشگاه از سال ۱۳۱۳ تا کنون نیاز به یک پل ارتباطی بین دانشگاه و آنها است دفتر دانش‌آموختگان این پل ارتباطی است. که درون دانشگاه‌ها و بنیاد علمی فرهنگی استاد بهادری پل ارتباطی بیرون دانشگاه است که نقش یک حامی را ایفا می کند. قطعا با همکاری پیشکسوتان و دانش آموختگان قدم های بسیاری می توان در رسیدن دانشگاه اهداف خود برداشت.
وی در خصوص نقش فرهنگی این بنیاد گفت: تعهد حرفه ای شعار فرهنگی است که دانشگاهیان با آن آشنایی دارند. جذب حامی برای کمک به دانشگاه از جمله کارهای فرهنگی است که این بنیاد به عهده دارد. هزینه خرید مایکروفر و کمد از هدایایی است که این عزیزان از طریق این بنیاد دانشگاه اهدا کردند.
دکتر سید احمدیان اعتبار بنیاد را حضور افرادی چون استاد بهادری عنوان کرد و افزود: ما در جذب منابع برای دانشگاه به اسم اساتید فرهیخته و شناخته شده نیاز داریم چون آنها با نام خود اعتبار بسیاری برای دانشگاه ایجاد می‌کنند که منجر به جذب کمک های بیشتری خواهد شد.
در ادامه دکتر منوچهرخان نخجوانی متخصص غدد دانشگاه گفت: انجام اینگونه تشکیلات دلی است و سیستماتیک نیست اتباط بین دانش‌آموختگان دانشگاه بسیار ارزشمند است ولی متاسفانه در دانشگاه هر چه اساتید پخته تر می شوند زودتر کنار گذاشته می‌شوند و از مرتبه علمی و احترام آنها کمتر می شود به صورتی که زمان برای بازنشستگی خود را می شمرند چون می داند که دیگر اهمیتی برای دانشگاه ندارند.
وی ادامه داد: باید دید دانشگاه های بزرگ دنیا با اساتید خود چگونه رفتار می کند علاقه آنها به محیط کار خود به قدری است که پس از طی دوران خدمت مجدد علاقه‌مند به همکاری با دانشگاه خود هستند. بنیاد علمی و فرهنگی استاد بهادری در ارتباط برقرار کردن اساتید بازنشسته که دور از دانشگاه هستند نقش مهمی می تواند داشته باشد تا اساتید از وجه خود برای کسب اعتبار بنیاد استفاده کنند.
در  ادامه دکتر محمدرضا عباسی فوق تخصص نفرولوژی بیمارستان امام خمنی(ره) گفت: دانشگاه از افراد با تجربه خود می‌تواند به نحو احسنت در آموزش دانشجویان استفاده کند. با استفاده از هنر و تجربیات پیشکسوتان می‌توان کشتی به گل نشسته دانشگاه را نجات داد.
وی ادامه داد: بازنشستگان دانشگاه علاقه‌مندند به صورت سیستماتیک ارتباطشان با بخش و محل خدمت شان حفظ شود. از نظر اداری و دانشگاه یک استاد بازنشسته از کار افتاده محسوب می‌شود این دفتر باید شرایطی ایجاد کند تا آنها اینگونه دانشگاه را ترک نکنند. آنها می توانند در سخنرانی ها و طرح های تحقیقاتی شرکت کنند . تبادل اطلاعات علمی و پزشکی اساتید بازنشسته با اساتید خارجی، شرکت در سمینارها و نشست های علمی داخل و خارج از کشور برای آنها بسیار اذت بخش خواهد بود.
دکتر عباسی خاطر نشان کرد: ارتباط مستقیم بازنشستگان و پیشکسوتان با مسئولین دانشگاه در قالب جلسات ماهانه و مطرح کردن سوالات و مشکلات و بررسی آنها می تواند کمک شایان توجهی به دانشگاه کند. همچنین ارتباط این دفتر با شورای شهر مبنی بر تقدیر از پیشکسوتان و بازنشستگان در قالب نام گذاری خیابان، کوچه یا محله به نام آنها در جذب آنها به دانشگاه مثمر ثمر خواهد بود.
در پایان این جلسه مقرر شد این اساتید در جذب دیگر استادان و بازنشستگان در کمک رسانی به دانشگاه دفتر ارتباط با دانش آموختگان را یاری دهند.

خبر: مقدم
عکس: داود فرامرزی