دیدار دکتر فتح اله حکمی استاد پیشکسوت دانشگاه با استاد بهادری

در ادامه دیدارهای دانش آموختگان و استادان پیشکسوت با استاد بهادری دکتر فتح اله حکمی استاد بازنشسته گروه جراحی دانشگاه با مسئولین دفتر ارتباط با دانش آموختگان دیدار کرد.

این دیدار شنبه 18 اردیبهشت ماه 1400 و با حضور و همراهی دکتر سید منصور گتمیری قائم مقام، دکتر سید محمد رضا سیداحمدیان دبیر، دکتر مریم زاهدی مدیر دفترارتباط با دانش آموختگان، دکتر ابراهیم رزم پا مسئول دفتر ارتباط با دانش آموختگان و دکتر فرزین حلب چی عضو هیئت علمی مجتمع بیمارستانی امام خمینی(ره) انجام شد.
در ابتدا استاد مسلم بهادری رئیس دفتر در تشریح فعالیت های دفتر ارتباط با دانش آموختگان گفت: این دفتر که مشابه alumni در دانشگاه های بین المللی است تقریبا 15 سال از آغاز فعالیتش می گذرد و فعالیت هایی ازجمله گردهمایی دانش آموختگان ادوار گذشته، جشن های فارغ التحصیلی دانشجویان دانشگاه، برگزاری برنامه های علمی و جلب حمایت های مالی و معنوی دانش آموختگان پیشکسوت در کارنامه خود دارد.
وی در بخش دیگری از سخنان خود گفت: همه می دانیم که ۱۵ تا ۲۵ درصد از بودجه دانشگاه های بزرگ دنیا از alumni تامین می شود.  هرچند ما تازه این کار را شروع کرده ایم اما به لطف خدا و همکاری دانش آموختگان قدم های خوبی برداشته ایم و تا پیروزی های بزرگ فاصله بسیاری داریم.
وی افزود: تمامی افرادی که در این دانشگاه تحصیل کرده اند و می کنند باید با خدمت خود به دانشگاه دین شان را به مردم و دانشگاه ادا کنند.
در ادامه دکتر سیدمنصور گتمیری گفت: این دفتر با ایجاد شبکه های گسترده در تمامی کشور حتی خارج از کشور، سعی دارد همکاری های تنگاتنگی با آنها ایجاد کند و با کمک این عزیزان در رفع مشکلات دانشگاه گام بردارد.
وی گفت: بسیاری از بازنشستگان ما، پس از ترک دانشگاه انگیزه ای برای ارتباط مجدد با دانشگاه ندارند تاسیس دفاتر ارتباط با دانش آموختگان و خانه استاد در بیمارستان ها و دانشکده ها، این امکان را برای رفت و آمد آن ها به محل کار قبلی خود فراهم می کند. همچنین با دیدن مشکلات دانشجویان انگیزه کمک های انها بیشتر شده و در رفع آنها تلاش خواهند کرد.
وی در بخش دیگری از سخنان خود ادامه داد: در گذشته هدایا و کمک های دانش آموختگان به حساب دانشگاه می رفت و در محل های دیگری هزینه می شد به همین دلیل دانش آموختگان کمتر حاضر به کمک نقدی نبود. ما با توجه به این وضعیت، به فکر تاسیس یک نهاد غیر دولتی افتادیم . بنیاد علمی فرهنگی استاد بهادری به کمک دوستان راه اندازی شد . با افتتاح این بنیاد برخی از دانش اموختگان داخل و خارج کشور کمک هایی کردنده اند که بر اساس اولویت ها برای دانشگاه هزینه شده و خواهد شد.
استاد بهادری با بیان اینکه، برای ما نوع دانشگاه ها فرق نمی کند مهم این است به کسی که در حال تحصیل است کمک کنیم تا نقش آموزشی دانشگاه خوب ایفا شود، خاطر نشان کرد: دفتر ارتباط با دانش آموختگان و بنیاد علمی فرهنگی هر دو در کنار یکدیگر برای جلب حمایت دانش آموختگان و برای رفع نیازهای دانشگاه فعالیت می کنند. البته مشارکت دانش آموختگان در فعالیت های علمی  هم جزء قاعده های ما است .
سپس دکتر ابراهیم رزم پا مسئول دفتر ارتباط با دانش اموختگان بیمارستان امام خمینی(ره)، به معرفی این دفتر و همچنین فعالیت های بنیاد علمی فرهنگی استاد بهادری پرداخت.
در پایان این جلسه دکتر فتح اله حکمی با بیان اینکه دانشگاه محل تفکر علمی و محل تلاقی ایده های دانشجویان است، تصریح کرد: کسی که در دانشگاه کار کرده و معلم است دغدغه های آن را می داند. موفقیت بیشتر دانشکده ها و دانشگاه ها در مستقل بودن آنها خواهد بود. من به عنوان یک دانشگاهی هر خدمتی که به دانشگاه و کشورم کرده ام به آن افتخار می کنم.

تنظیم خبر: مقدم
عکس:ایرج نعمتی