دکتر گتمیری: پزشک با دانش، مهارت فنی، انسان‌دوستی، شجاعت و استدلال عقلی خدمتی ارایه می‌کند که کسی را یارای جبران آن نیست

همزمان با سالروز تولد دانشمند و حکیم نامی ایرانی شیخ رئیس ابوعلی سینا، مراسم تجلیل از ۴۷ تن از مفاخر و اساتید پیشکسوت دانشگاه برگزار شد.

دکتر سیدمنصور گتمیری رئیس دفتر ارتباط با دانش آموختگان دانشگاه در مراسم تجلیل از اساتید پیشکسوت دانشگاه که یکم شهریور ماه 1402 در سالن همایش کلان بیمارستان مهدی (عج) برگزار شد ضمن تبریک به مناسبت فرا رسیدن روز پزشک، یکم شهریور را نماد قدرشناسی از فرهیختگانی دانست که با برخورداری از علم، معرفت، صبر و دقت، درد و رنج بیماران را از آنان دور کرده و پیشگامان سلامت جامعه به شمار می‌آیند.

وی گفت: این روز بزرگ را به اساتیدی که پس از سال ها خدمت صادقانه به مقام بازنشستگی و عاقبت بخیری نائل شده اند تبریک و تهنیت می گویم. افتخار بزرگی است که انسان به مدت ۳۰ سال در یک مجموعه، به عنوان پزشک و استاد خدمت کند و در کاهش درد و رنج مردم نقش مهمی داشته باشد.

دکتر گتمیری با اشاره به مطلبی از مقدمه‌ی کتاب هاریسون گفت: پزشک کسی است که با فراهم آوری مقدماتی نظیر دانش کافی، مهارت فنی و تکنیکی، انساندوستی، شجاعت و توان استدلال بالینی و عقلانی خود را برای ارائه یک خدمت منحصر به فرد آماده می‌کند و پزشک باید به کمتر از این برای شخصیت خود راضی نشود.

پزشک در این مقام بلند و ایستادن بر این قله‌ی رفیع، نباید فکر کند کسی می‌تواند دستمزد این خدمت منحصر به فرد را ادا کند. نباید این خدمت ارزشمند را با پول مقایسه نمود و تصور نمود می توان این خدمت را با پول جبران کرد و ارج نهاد.

مابازای این خدمت تنها قرار گرفتن در این قله رفیع است و تنها خود این منزلت پاداش این خدمت است و مقایسه آن با هر چیز دیگری خطاست. طبیبی که به خاطر فقر، کسی را از این خدمت محروم کند و نیز آنکه مابازای این خدمت را پول بداند هر دو در بیراهه‌اند.

دکتر گتمیری سپس افزود: این مراسم به یادگاری از مرحوم استاد بهادری برای استادان بازنشسته بیمارستان های دانشگاه برگزار شده است و امیدوارم اساتید گرانقدر ما با مراجعه به خانه استاد در بیمارستان ها و دانشکده ها ارتباط خود را همچنان با دانشگاه و دانشجویان حفظ کنند.

دکتر گتمیری در پایان سخنان خود خاطر نشان کرد: در دانشگاه، برای اساتید بازنشسته کارتی طراحی شده که به زودی از طریق شعب این دفتر در دانشکده ها و بیمارستانها در اختیار این عزیزان قرار خواهد گرفت.