دکتر گتمیری از برگزاری جشن یکپارچه دانش‌‌آموختگی سال تحصیلی در تابستان خبر داد

دکتر گتمیری سرپرست دفتر ارتباط با دانش آموختگان دانشگاه در نخستین جلسه ماهانه دفتر ارتباط با دانش آموختگان با نمایندگان دانشکده ها از برگزاری جشن یکپارچه دانش‌‌آموختگی سال تحصیلی در تابستان خبر داد.

جلسه ماهانه دفتر ارتباط با دانش آموختگان با نمایندگان دانشکده ها، با دستور جلسه، تقویت سایت خبری دانشکده ها، برگزاری میزگرد اندیشه های اساتید پیشکسوت و برنامه ریزی برای برگزاری جشن یکپارچه برگزار شد.
در ابتدای این جلسه که 6 خرداد 1402 در سالن شورای دفتر ارتباط با دانش آموختگان برگزار شد،  دکتر سید محمدرضا سیداحمدیان، دبیر دفتر، ضمن ارایه‌ی گزارش خلاصه‌ای از نحوه برگزاری میزگرد سایه‌سار اندیشه‌های استاد بهادری که در اردیبهشت ماه 1402 برگزار شد به بیان برنامه‌های پیش روی دفتر ارتباط با دانش آموختگان دانشگاه پرداخت.
وی ارتباط با فارغ‌التحصیلان را یکی از اهداف دفتر ارتباط با دانش آموختگان عنوان و تاکید کرد، افرادی که در مکتب دانشگاه علوم پزشکی تهران آموزش دیده‌اند را باید ترغیب کنیم تا با این دفتر ارتباط گرفته و از خدمات خود ما را بهره‌مند کنند.
سپس دکتر سید منصور گتمیری سرپرست دفتر ارتباط با دانش‌آموختگان در مورد نحوه‌ فعال‌سازی واحدها و کانون‌ های دانشکده ها و برگزاری مراسم میزگرد در مورد اندیشه‌های استادان پیشکسوت در دانشکده‌ها سخنانی ایراد کرد و ادامه داد: برگزاری میزگرد اندیشه‌های اساتید پیشکسوت در دانشکده‌ها یکی از برنامه‌های آتی این دفتر است به عنوان مثال در دانشکده‌ی داروسازی در مورد اندیشه‌های استاد فقید دکتر شفیعی ناگفته‌های بسیاری وجود دارد که می تواند مورد بحث و بررسی قرار گیرد.
وی ادامه داد: وظیفه‌ی اصلی این دفتر در خلال برگزاری این گونه مراسم ها نمود پیدا می‌کند.
دکتر گتمیری از برگزاری جشن یکپارچه در تابستان سال جاری خبر داد و گفت: جشن یکپارچه، میراث استاد بهادری است که انشاالله  امسال هم با استفاده از تجربیات برگزاری جشن‌های یکپارچه سال‌های گذشته و همچنین همکاری بیشتر دانشکده‌ها و دانشجویان و حمایت دانشگاه برگزار خواهد شد.
وی ادامه داد: البته در سال گذشته برگزاری جشن با چالش‌هایی روبرو بود که با لطف خدا و حمایت رییس محترم دانشگاه با آرامش مرتفع شد. وظیفه‌ی ما این است که با لحاظ همه‌ی قوانین بالادستی من‌جمله دانشگاه کارها را پیش ببریم و از بزرگنمایی چالش‌ها جلوگیری کنیم تا فعالیت‌های این دفتر بدون کم و کاستی انجام گیرد.
دگتر گتمیری همچنین در مورد تعلق گرفتن امتیاز فرهنگی به شرکت کنندگان در میزگرد سایه‌سار اندیشه‌های استاد بهادری خبر داد و ابراز امیدواری کرد که جلسات بعدی اساتید بیشتری شرکت کنند و مطالب بیشتری ارایه شود.
وی در بخش دیگری از سخنان خود نام دانش آموختگان را نامی زیبنده برای این دفتر و استاد بهادری را الگویی بی‌نظیر برای نسل جوان دانست.
وی همچنین سخنانی در مورد ایجاد تغییرات در سایت دفتر دانش‌آموختگان ایراد کرد و از نمایندگان دانشکده‌ها خواست اخبار دانشکده‌های خود را در سایت این دفتر نیز بارگذاری کنند تا پس از تایید منتشر شوند.
این گزارش حاکیست سپس دکتر محمدرضا پورمند مسئول دفتر ارتباط با دانش آموختگان دانشکده بهداشت گفت: از اینکه در سال جدید جلسات دفتر ارتباط با دانش آموختگان مجدد برگزار شد، خوشحالم و امیدوارم امسال نیز همانند گذشته جشن یکپارچه برای فارغ التحصیلان برگزار شود.
وی افزود: به نظر بنده در نام دفتر ارتباط با دانش آموختگان اسم پیشکسوتان نیز به گونه ای گنجانده شود تا ترغیبی برای همکاری آنها با دفاتر دانشکده ها باشد.
در ادامه جلسه دکتر حمیدرضا منصف مسئول دفتر ارتباط با دانش آموختگان دانشکده داروسازی گفت: خوشحالم که در سال جدید جلسه‌ی ماهانه این دفتر برگزار شد. برگزاری جلسات انرژی مثبتی در ما ایجاد می‌کند تا برنامه‌های دانشکده را بهتر و با انگیزه ی بیشتر با این دفتر به اشتراک بگذاریم.
وی خانم امینی را به عنوان همکار جدید این دفتر در دانشکده داروسازی برای همکاری با دفتر دانش‌آموختگان دانشگاه و فارغ‌التحصیلان این دانشکده معرفی کرد و گفت: ایشان تجربه‌ی بسیار خوبی در معاونت آموزشی دانشگاه داشتند و همکاری ایشان با دفتر دانشکده موجب می‌شود این دفتر با قوت بیشتری به ارتباطات و برنامه‌های خود ادامه دهد.
دکتر منصف همچنین در مورد برگزاری میزگرد سایه سار اندیشه های استاد بهادری گفت: برنامه میزگرد بسیار خوب و برای بسیاری از همکاران پزشک ما که افتخار شاگردی استاد بهادری را داشتند و همچنین برای همکاران داروساز که تجربه‌ای از شاگردی و همکاری با ایشان را نداشتند، بسیار آموزنده بود.
وی ادامه داد: استاد بهادری از ستاره‌های درخشان دانشگاه تهران و نمونه‌ی بارز تعهد حرفه‌ای در عمل بود. البته صحبت در مورد منش، رفتار و عملکرد ایشان بسیار زیاد است و برای تمامی همکاران آموزنده خواهد بود. امیدوارم این گونه مراسم ها استمرار داشته باشند.
سپس دکتر صابریان کارشناس دفتر ارتباط با دانش آموختگان دانشکده پیراپزشکی، ضمن قدردانی از برگزارکنندگان میزگرد سایه‌سار اندیشه‌های استاد بهادری اظهار کرد: برای کسانی که افتخار شاگردی ایشان را نداشتند این مراسم بسیار آموزنده بود. به نظر بنده پسندیده است این گونه مراسم برای اساتیدی همچون استاد بهادری وقتی که در قید حیات هستند برگزار شود و ویژگی‌های شخصیتی و حرفه‌ای آنها مورد بحث قرار گیرد.
وی با بیان اینکه تعداد دانشجویان دانشکده‌ی ما بسیار زیاد است به طوریکه پس از فارغ‌التحصیلی اطلاعات زیادی از آنها در دست نیست خاطرنشان کرد: بسیاری از دانشجویان سوال می‌کنند دانشگاه برای فارغ التحصیلان خود نسبت به فارغ التحصیلان دانشگاه‌های دیگر چه خدماتی انجام می‌دهد که البته به این سوال تاکنون پاسخی داده نشده است.
در ادامه دکتر فاطمه رحیمی کیان، مسئول دفتر ارتباط با دانش آموختگان دانشکده پرستاری و مامایی نیز ضمن ابراز خرسندی از برگزاری این جلسه و همچنین میزگرد سایه سار اندیشه های استاد بهادری گفت: پیشنهاد می‌کنم در میزگردی که در مورد استاد بهادری برگزار می‌شود یکی از خصوصیات ایشان به عنوان مثال خیر بودن و خدمات اجتماعی، فرهنگی که انجام داده اند مورد بحث قرار گیرد.
وی همچنین گزارشی از فعالیت‌های دفتر ارتباط با دانش‌آموختگان دانشکده پرستاری و مامایی و همچنین سمینار اخلاق حرفه‌ای پرستاری که در اردیبهشت ماه برگزار شد ارایه داد.
دکتر رحیمی کیان در مورد برگزاری جشن یکپارچه فارغ‌التحصیلان نیز اظهار کرد: پیشنهاد می‌کنم این جشن قبل از پراکندگی دانشجویان پس از امتحانات تیرماه برگزار شود چون پس از امتحانات به شهرهای خود سفر می‌کنند و ارتباط مجدد با آنها مشکل خواهد بود.
سپس سهیلا دولتی، کارشناس دفتر ارتباط با دانش آموختگان دانشکده توانبخشی، در مورد برگزاری اندیشه‌های اساتید این دانشکده و فعال کردن کانون ‌های دانشجویی و تجلیل از اساتید پیشکسوت خبر داد.
در ادامه دکتر مرجان بهروزی بخش مسئول دفتر ارتباط با دانش آموختگان دانشکده دندانپزشکی ضمن گرامی داشتن یاد استاد بهادری و دکتر مصفا گفت: در یک سال گذشته به دلیل تغییر و تحولات دانشکده ،حضور ما در جلسات و برنامه‌های دفتر دانش آموختگان کمرنگ بوده و بسیاری از فعالیت‌ها نیز متوقف شده است و در تلاشیم با حمایت رییس دانشکده، فعالیت‌های خود را از سر گرفته و برنامه‌های متنوعی برگزار کنیم.
در پایان نیز به برخی از سوالاتی که هر یک از نمایندگان دانشکده‌ها مطرح کردند توسط سرپرست دفتر ارتباط با دانش‌آموختگان پاسخ داده شد.

فریبا مقدم
خبرنگار

فریبا مقدم