دکتر بهادری: شیوع بیماری کرونا، منجر به تجلی جلوه های ایثار و تعهد تیم درمان در مبارزه با این بیماری

در آستانه ی برگزاری چهارمین سمینار تعهد حرفه ای در خدمات سلامت، رئیس دفتر ارتباط با دانش آموختگان با ارائه سخنانی مبنی بر رعایت تعهد حرفه ای به صورت عملی در ایام شیوع کرونا، بر ارائه خدمات بهتر و بیشتر در جامعه تاکید کرد.

به گزارش روابط عمومی دانشگاه، دفتر ارتباط با دانش اموختگان، دکتر مسلم بهادری رئیس دفتر ارتباط با دانش آموختگان با اشاره به اهمیت رعایت تعهدحرفه ای در حوزه سلامت گفت: تعهدحرفه ای در شرایط مختلف توصیه های متفاوتی خواهد داشت به خصوص در بحران ها و بلایای طبیعی. در چهارمین سمینار (مجازی) تعهد حرفه ای در کنار مسائل و مشکلاتی که در حوزه تعهدحرفه ای و چالش های آن پرداخته می شود به مسئله کرونا که امروز با آن مواجه هستیم  نیز پرداخته خواهد شد. تا افراد درگیر برای سوالات خود در این بحران پاسخی مناسب دریافت کنند.
وی با اشاره به اهمیت تعهد حرفه ای  و ضرورت رعایت آن در حرفه های پزشکی گفت:  چالش هایی که امروز در خدمات پزشکی و حوزه ي سلامت وجود دارد اهمیت مسئله تعهد حرفه ای را بیشتر می کند. این چالش ها ممکن است مانع ارایه خدمات صحیح به خدمت گیرندگان سلامت شود و به همین دلیل ما سعی داریم که برای دانشجویان و دانش آموختگان دوره ی پزشکی عمومی و تخصصی و همچنین دانشجويان و دانش آموختگان ديگر رشته هاي حوزه سلامت که در بیمارستان ها  خدمت می کنند توسط متخصصین حوزه تعهدحرفه ای توصیه هایی برای رفع این چالش ها و ارایه خدمات بهتر برخلاف وجود مشکلات موجود مطرح کنیم.
دکتر بهادری با تاکید بر توانمندسازی پزشکان برای مقابله با چالش ها و مشکلات حوزه درمان گفت: دفتر ارتباط با دانش آموختگان و بنیاد علمي فرهنگی دکتر بهادری با کمک متخصصین تعهدحرفه ای در دانشگاه علوم پزشکی تهران با برگزاری سالانه سمینار تعهدحرفه ای برای تمامی گروه های پزشکی سعی دارد تا پزشکان با راهکارهای صحیح  خدمات  پزشکی به جامعه آشنا شوند.
هدف از برگزاری سمینار امسال ارائه تجربیات متخصصین به ویژه در مبارزه با ویروس کووید 19 و همچنین ارائه راهکارهای صحیح به جامعه است.
وی خاطر نشان کرد: بروز بیماری کرونا موجب شده مطالبی که در خصوص تعهد حرفه ای تا کنون به صورت تئوری مطرح بود به صورت عملی بروز کند و این نشان دهنده وجود تعهد در تیم توانمند کادر درمان در بروز بحران است. این از ویژگی های پزشکی در ایران است و در 8 سال دفاع مقدس نیز تنها گروهی که موظف به شرکت در جنگ بودند پزشکان بودند که جا دارد از همه آنها تشکر کنم.
استاد بهادري ادامه داد: در بخش جشنواره ي سمینار تعهد حرفه ای، در کنار معرفی الگوهای پیشکسوت در رعایت تعهد حرفه ای، تعدادی از کادر درمان که از ابتدای بروز بیماری کرونا در این زمینه تعهد بیشتری از خود نشان دادند تقدیر و قدردانی خواهد شد.
استاد بهادری یادآور شد: با اجرای سه پانل علمی و نتیجه گیری از آن به پزشکان و سایر کادر علوم پزشکی می آموزند چگونه بهترین خدمات  درمانی را به خصوص  در روزهایی که با بیماری کرونا مواجه هستیم به جامعه ارایه دهند. ما اطمینان می دهیم پزشکان  همیشه یاور و دوستدار مردم هستند و سعی می کنند بهترین خدمت را انجام دهند.
توضیح اینکه، چهارمین سمینار(مجازی) علمی تعهدحرفه ای در خدمات سلامت با همکاری دفتر ارتباط با دانش آموختگان، بنیاد علمی فرهنگی استاد بهادری، دفتر تعهدحرفه ای دانشکده پزشکی و مجتمع بیمارستانی امام خمینی (ره) روزهای پنج شنبه و جمعه 14 و 15 اسفندماه جاری با امتیاز فرهنگی جهت اعضای هیئت علمی برگزار خواهد شد.