جشن فارغ‌التحصیلی دانش‌آموختگان رشته پزشکی ورودی 93 برگزار شد

جشن فارغ‌التحصیلی دانش‌آموختگان رشته پزشکی ورودی 93 برگزار شد

رئیس دانشکده پزشکی: سعی کنید لطافت قلبی خود را در انجام وظایف پزشکی از دست ندهید

جشن فارغ‌التحصیلی دانش‌آموختگان رشته پزشکی با حضور دکتر محمدتقی بیگ محمدی، رئیس دانشکده پزشکی و دکتر محمدحسین پورغریب معاون سابق دانشجویی دانشگاه برگزار شد.

به گزارش روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی تهران دفتر ارتباط با دانش آموختگان، این مراسم پنج شنبه 30 دی 1400 در سالن آمفی تئاتر پردیس تئاتر تهران برگزار شد.
در آغاز این مراسم، دکتر بیگ محمدی ضمن عرض تبریک به فارغ التحصیلان رشته پزشکی و قدردانی از زحمات خانواده آنها، گفت :خوشبختانه با تمامی سختی هایی که وجود داشت فارغ التحصیل شدید از این پس به شما دکتر می گویند و مسئولیت های فراوانی خواهید داشت.
وی ادامه داد: بین پزشک موفق و کارآمد و پزشک ناکارآمد تفاوت هایی وجود دارد و این به انتخاب شما بستگی دارد که کدام یک را انتخاب کنید. البته قرار نیست که با هم مقایسه شوید. هر کسی باید خودش باشد و بهترین انتخاب را کند تا یک پزشک خوب باشد و حسرت گذشته را نخورد.
دکتر بیگ محمدی با بیان خاطره ایی از یک بیمار بستری در ICU به فارغ التحصیلان تذکر داد، در انجام وظایف پزشکی مهارت کسب کنند و اطلاعاتشان به روز رسانی شود. ظرفیت رویارویی با اتفاقات بخش، اتاق عمل، ICU  و …  را داشته باشند و در انجام خدمت از هیچ تلاشی دریغ نکنند.
رئیس دانشکده پزشکی تاکید کرد: هیچ لذتی بالاتر از خدمت به بیمار نیست. سعی کنید لطافت قلبی خود را در انجام وظایف پزشکی از دست ندهید چون قابل مقایسه با هیچ لذت دنیوی نیست.
وی در پایان سخنان خود خاطر نشان کرد: امیدوارم از تمامی لحظات زندگی خود لذت ببرید و در خدمت به بیماران کوشا باشید.
در ادامه مراسم دکتر پورغریب ضمن ابراز خرسندی از حضور در این مراسم و ادای احترام به استادان پیشکسوت، از فارغ اتحصلان خواست قدر این روزها را بدانند و در خدمت به مردم از یکدیگر پیشی بگیرند.
وی افزود: امروز باید تبریک بگویم به فارغ التحصیلانی که دوران دانشجویی شان در زمان شیوع کرونا بود. فرزندان شما در این دوران بسیار تلاش کردند، کشیک اضافه، کمک به بیماران، کارهای خیریه به نفع بیماران و … که بسیار ارزشمند هستند که جا دارد از آنها قدردانی کنیم.
دکتر پورغریب یاد تمامی مدافعان و شهدای سلامت را گرامی داشت و از فارغ التحصیلان خواست قدر این روزهای زندگی خود را بدانند.
وی گفت: گذشتن از سختی ها با صبر و بردباری شیرین خواهد بود. شما دوران سختی را لمس کرده اید و با وجدان بیدار وظایف پزشکی را به انجام رساندید از این پس زندگی جدیدی را آغاز خواهید کرد پس سعی کنید در خدمت به جامعه بهترین باشید.
دکتر پورغریب از خانواده های دانشجویان نیز قدردانی کرد که در این دوران از فرزندان خود حمایت کردند.
وی افزود: فارغ التحصیلی یک پنجره جدید است، یک انسان کامل، چند بعدی است ولی متاسفانه پزشکی انسان را تک بعدی می کند، درس و کشیک ما را از خانواده و محیط اطرافمان غافل می کند. بسیاری اوقات از جامعه و اتفاقاتی که می افتد بی خبریم. شما سعی کنید از بهترین فرصت ها بهترین ها استفاده  ها را ببرید.
دکتر پورغریب ادامه داد: تکلیف تان را زود مشخص کنید که برای آینده چه برنامه ایی دارید بین عمومی و تخصص فاصله نیندازید. در مورد این سوال که کجا مهاجرت کنم؟ بیشتر فکر کنید اگر جایی می خواهید بروید، ولی هرجایی و به هر قیمتی نروید. ما برای ساختن کشورمان پزشک شده ایم. اگر ما برویم افراد نالایق سرکار می آیند. این مردم به شما نیاز دارند پس بمانید و به مردم خود خدمت کنید.
توضیح اینکه، پخش کلیپ، استندآپ کمدی، اجرای موسیقی، اهدای لوح و قرائت سوگندنامه پزشکی از دیگر برنامه های این مراسم بود که با ضیافت شام پایان یافت.