تقدیر از نقاش نوجوان سردر دانشکده پزشکی در دفتر ارتباط با دانش آموختگان

به گزارش روابط عمومی دفتر ارتباط با دانش آموختگان دانشگاه علوم پزشکی تهران جلسه تقدیر از اهداءکننده‌ی نقاشی دانشکده پزشکی دانشگاه علوم پزشکی تهران، سرکار خانم زینب نعمتی ۱۰ ساله فرزند پرسنل دانشگاه، با حضور دکتر گتمیری رئیس دفتر ارتباط با دانش آموختگان و دکتر یحیی دولتی رییس افتخاری مرکز تحقیقات پوست و جذام دانشگاه علوم پزشکی تهران و خانواده خانم زینب نعمتی برگزار شد.

در این جلسه دکتر گتمیری رئیس دفتر ارتباط با دانش اموختگان ضمن تقدیر از خانم زینب نعمتی دختر آقای مهندس نعمتی رییس اداره رسانه و وبسایت دفتر ارتباط با دانش آموختگان بابت نقاشی اهدایی به دفتر گفت: ما در دانشگاه مانند یک خانواده‌ایم و فرزندان همکاران نیز مانند فرزندان ما هستند. و این نقاشی زیبا نشان می دهد که آنان نیز به دانشگاه به منزله‌ی خانه‌ی خود و مکانی که به آن عشق می ورزند می‌نگرند و این برای ما سرمایه ارزشمندی است و این نشانه این است که پدر ایشان به نحو سالمی کار را به محیط خانه برده اند که باعث شکوفایی و علاقه فرزندانشان به محل اشتغال شده است و از محیط خانه با درایت و دقت و بدون آثار سوء برای کار استفاده کرده اند و این کار باعث تولید زیبایی و الهام در فرزندانشان شده است. وی در ادامه انجام کارهای هنری را در کنار درس خواندن و مدرسه نشانه فکر روشن پدر و مادر خواند و نقاشی را بسیار الهام بخش دانست.

دکتر گتمیری اضافه کرد: قطعا این نقاشی مورد استقبال دانشجوها و اساتید و کارکنان قرار خواهد گرفت و ما نیز بنا داریم این نقاشی را در دفتر با قابهای نفیس و ارزنده‌ی آن حفظ کنیم.

در این نشست دکتر دولتی رئیس افتخاری مرکز تحقیقات پوست و جذام نیز گفت: دختر واقعا نعمت است و این فرزند عزیز نیز برای پدر و مادرش نعمت بزرگی است و انشاالله برای جامعه هم نعمت بزرگی خواهد شد. ما استعداد هنر را در فرزندان ایرانی داریم و به نظر من ما دو نوع وطن داریم یک وطن خاکی و یک وطن فرهنگی که در دنیا بینظیر است و از ۱۰ شاعر بزرگ دنیا ۵ شاعر ایرانی هستند و این وطن را نمیتوان رها کرد و هیچکس با هیچ سلاحی نمیتواند به این وطن آسیب برساند و آنرا از ما بگیرد.

وی اضافه کرد: از پدر و مادری اینچنینی قطعا فرزندانی هنرمند نیز حاصل می آیند.

این گزارش حاکیست سپس آقای مهندس نعمتی همکار دفتر دانش آموختگان و پدر خانم زینب نعمتی ضمن تشکر از دکتر گتمیری برای دعوت و حضور در خدمت ایشان و دکتر دولتی گفت: همانگونه که دکتر دولتی همیشه دانشگاه را مادر آموزشی میدانند این تعبیر به نظر من برای کارکنان نیز صدق میکند و ما نیز اگر لایق باشیم جزو کادر درمان هستیم.

وی ادامه داد ما سالانه سمینار تعهد حرفه ای را برگزار میکنیم به نظر من یکی از مشخصه های تعهد حرفه ای تعلق خاطر به محل کار می باشد و محیط کار خانه دوم ماست و در واقع فرزندان ما هستند که بعد از ما مسئولیت را در ادارات و سازمانهای این کشور بر عهده میگیرند و اگر ما این علاقه و اشتیاق به مکانهای اشتغال را در آنها پرورش ندهیم ممکن است در کار خود کم کاری کنند.

در ادامه خانم نعمتی مادر زینب‌خانم گفت بعد از آنکه متوجه علاقه زینب به نقاشی شدیم و بعد از جستجو های بسیار در منطقه برای پیدا کردن مکان مناسبی برای تدریس موفق شدیم استاد توانمندی را انتخاب کنیم و زینب نقاشی را با ایشان شروع کردند.

در انتها زینب در جواب به سوال دکتر گتمیری که چه چیزی باعث شد که این تصویر زیبا را برای طراحی انتخاب کنید گفت: من این عکس را در گوشی پدرم دیدم و با تعریفهایی که از پدرم از محل کار خود داشت علاقه مند شدم و تصمیم گرفتم آنرا به عنوان نقاشی آخرین جلسه کار با مداد رنگی طراحی کنم که با تشویق پدر و تایید استادم سرکار خانم نعمتی توانستم آنرا بکشم و از استاد عزیزم تشکر میکنم که تا اینجا به من کمک کردند و من را راهنمایی کردند.

در ادامه جلسه دکتر گتمیری و استاد دولتی با اهدای لوح و کارت هدیه از خانم زینب نعمتی تقدیر کردند.

 

لوح تقدیر
سرکارخانم زینب نعمتی
سلام
هنر برتر از گوهر آمد پدید
هنر در ارتباط انسانی بالاترین جایگاه را دارد. هنر با گذار تسهیل شده پیام از موانع رایج ارتباطات، آن را به عمیق‌ترین لایه‌های ذهن مخاطب نفوذ می‌دهد و با صیقلی که در پیام ایجاد می کند آن را ماندگار و پذیرفتنی می‌نماید.
هنرها درک مشترک جوامع انسانی اند و در این میان هنرهایی همچون نقاشی فراتر از زبان، ابزار گفتگوی انسان‌ها از هر فرهنگ و مذهب و هر ملیتی هستند.
اکنون که شما عشق به دانشکده پزشکی دانشگاه علوم پزشکی تهران را در تابلویی نفیس به تصویر کشیده‌اید من نیز ضمن تشکر از شما و تجلیل از هنر ارزنده‌تان این لوح تقدیر را به شما تقدیم می کنم و برایتان آرزوی تندرستی و شادکامی دارم.
دکتر سیدمنصور گتمیری
رییس دفتر ارتباط با دانش آموختگان
خبرنگار

فاطمه رمضانی