اهدای مبلغ 127 میلیون تومان از طرف دکتر خلیل علیزاده به بنیاد علمی فرهنگی استاد بهادری

در ادامه کمک های دانش آموختگان دانشگاه علوم پزشکی تهران به بنیاد علمی فرهنگی استاد بهادری برای رفع نیازها و مشکلات دانشگاه در حوزه های مختلف این بار 127 میلیون تومان از طرف دکتر خلیل علیزاده به این بنیاد اهدا شد.

در جلسه ای که بدین منظور روز شنبه 29 شهریور 99 در سالن شورای دفتر ارتباط با دانش آموختگان تشکیل شد، دکتر خلیل علیزاده دانش آموخته پیشکسوت دانشگاه به نمایندگی از کارکنان و پزشکان بیمارستان آتیه، این مبلغ را در قالب یک چک بانکی در وجه بنیاد علمی فرهنگی استاد بهادری به رئیس دفتر ارتباط با دانش آموختگان اهدا کرد.

در ابتدا دکتر رزم پا مسئول دفتر ارتباط با دانش آموختگان بیمارستان امام خمینی (ره) ضمن معرفی اجمالی این دفتر گفت: وظیفه اصلی این دفتر برقراری ارتباط بین دانش آموختگان داخل و خارج از کشور و معرفی افرادی است که با آنها ارتباط دارند. افراد مستقر در خارج از کشور و داخل و دفاتر بین المللی می تواند با افراد صاحب نام و توانمند و همچنین با دفتر ارتباط با دانش آموختگان لینک شوند.
وی ادامه داد: همچنین تاسیس خانه استاد در بیمارستان ها برای اساتید به این دلیل بود که استاد بازنشسته دوباره به دانشگاه برگردد و آنجا را خانه خود بداند.
دکتر خلیل علیزاده دانش آموخته پیشکسوت دانشگاه  با بیان اینکه برای یادمان اساتید پیشکسوت دانشگاه تصویر، تاریخ تولد و مختصری از زندگی آنها در لوحی نوشته و به دیوار دانشکده های مرتبط نصب شود اظهار کرد: افرادی که مسئولیت تدریس و تربیت دانشجویان را به عهده دارند گرانبها و ارزشمند هستند و باید الگویی برای آیندگان باشند این کار باعث می شود بین دانشجویان شناخته شده و موجب انگیزه بیشتر در آنها شود.
وی ادامه داد: از آنجا که جمع کردن افراد با هوش دور هم سخت است اما می توانیم با استفاده از تجربه دانشگاه های معتبر، زمینه را برای گرد هم آمدن این افراد فراهم کرد و با استفاده از اندیشه و فکرهای خلاق آنها بسیاری از مشکلات را نیز برطرف کرد.
دکتر علیزاده تصریح کرد: همانطور که می دانید در تمامی دنیا دانشگاه ها وابسته به دولت نیستند و این استقلال موجب پیشرفت ها و رفع محدودیت های بسیاری شده است.
دکتر سیدمحمدرضا سید احمدیان، دبیر دفتر ارتباط با دانش آموختگان دانشگاه نیز در پاسخ به پیشنهاد دکتر علیزاده، گفت: باتوجه به اینکه این دفتر در تمامی دانشکده ها نماینده دارد می توانیم با نظارت این همکاران در هر دانشکده به معرفی اساتید در قالب یک قاب عکس اقدام کنیم.

در ادامه استاد دکتر مسلم بهادری، ارتباط دانش آموختگان را با دانشگاه یک دوستی متین و بی ریا خواند و افزود: این دفتر با ایجاد شبکه های گسترده در تمامی کشور حتی خارج از کشور، سعی دارد همکاری های تنگاتنگی با آنها ایجاد کند و با کمک این عزیزان در رفع مشکلات دانشگاه گام بردارد.
وی گفت: بسیاری از بازنشستگان دانشگاه پس از ترک دانشکده انگیزه ای برای ارتباط مجدد با دانشگاه ندارند تاسیس دفاتر ارتباط با دانش آموختگان و خانه استاد در بیمارستانها و دانشکده ها،این امکان را برای رفت و آمد آنها به محل کار قبلی خود فراهم می کند. همچنین با دیدن مشکلات دانشجویان انگیزه کمک های انها بیشتر شده و در رفع آنها تلاش خواهند کرد.

در پایان این دیدار استاد بهادری پیشنهاد داد، با توجه به کمبودهای بسیاری که در خوابگاه های دانشجویی وجود دارد بهتر است مبلغ اهدایی برای تامین نیازهای خوابگاهها اختصاص یابد.