آغاز به کار هفتمین سمینار تعهد حرفه ای در نظام سلامت با حضور رئیس دانشگاه علوم پزشکی تهران

به گزارش روابط عمومی دفتر ارتباط با دانش آموختگان دانشگاه علوم پزشکی تهران هفتمین سمینار تعهد حرفه ای در نظام سلامت صبح امروز با حضور جمع کثیری از استادان و صاحب نظران این حوزه در تالار دانشجوی دانشکده پزشکی دانشگاه علوم پزشکی تهران آغاز شد.

دکتر قناعتی رئیس دانشگاه علوم پزشکی تهران در افتتاحیه بخش جشنواره این سمینار نقش اساتید را در منتورینگ فرا گیران مهم خواند و اشاره کرد: از دیر باز نقش استاد شاگردی در دنیا وجود داشته است. در دنیای امروز نیز وجود مدلها احساس میشود اما باید توجه شود که منتور به درستی انتخاب شود و در همه ی زمینه ها منتور باید الگو باشد. از 1400 سال پیش پیامبر اسلام نیز برای راهنمای انسان فرستاده شده اند که نمونه کامل منتور هستند.

وی در ادامه بر نقش و تاثیر منتورها در حضور افراد در جبهه در 8 سال دفاع مقدس، انجام کارهای علمی و حرفه ای و … اشاره کرد.

این گزارش حاکیست دکتر سید منصور گتمیری رئیس دفتر ارتباط با دانش آموختگان نیز در افتتاحیه این سمینار ضمن خیر مقدم و تشکر از حضور اساتید پیشکسوت، رئیس دانشگاه تهران دکتر قناعتی و کمیته علمی که بدون هیچ چشم داشتی دفتر ارتباط با دانش آموختگان را در اجرای سمینار یاری کردند تشکر کرد و گفت: جوانترها نیاز دارند با زندگی پر فراز و نشیب اساتید و بزرگان آشنا شوند تا راه برای آنها باز شود و از ادامه دادن مایوس نشوند.

دکتر گتمیری در ادامه با مهم خواندن مبحث منتورشیپ و احساس نیاز به آن در دانشگاه سخنان خود را در رابطه با تاریخچه ی منتورینگ و مباحث مربوط به منتورینگ و…. ادامه داد.

در این جلسه همچنین دکتر یحیی دولتی ضمن معرفی خود و تاکید بر تربیت منتور گفت: روند تربیت دانشجو و تربیت و تعیین جانشین در هر بخشی باید اجرا شود و چنانچه این عمل انجام نشود زحماتی که برای تاسیس یک بخش صورت گرفته آسیب می‌بیند و بی نتیجه می‌شود و این خود نمونه ی منتورشیپ است.

دکتر سید احمدیان دبیر فتر ارتباط با دانش آموختگان نیز در این جلسه ضمن خیر مقدم و گرامی داشتن یاد استاد بهادری رئیس فقید دفتر ارتباط با دانش آموختگان و پایه گذار سمینار تعهد حرفه ای گزارشی از کار دفتر ارتباط با دانش آموختگان و بنیاد فرهنگی استاد بهادری مانند: ارتباط با دانش آموختگان، گرامیداشت اساتید باز نشسته، ایجاد خانه استاد، برگزاری جشن فارغ التحصیلی، جمع آوری کمکهای مالی و…. به حضار ارائه داد.

وی ادامه داد استاد بهادری همیشه بر این تاکید میکردند که باید پیگیری کنیم که دانش آموختگان و نیروی انسانی ای که تربیت میکنیم پس از فراغت چه نقشی را در حوزه سلامت ایفا میکنند و لازمه ایجاد این ارتباط تاسیس دفتری با عنوان دفتر ارتباط با دانش آموختگان بود.

بنابر این گزارش در ادامه مراسم از 5 استاد برگزیده حوزه تعهد حرفه ای استاد دکتر محمود فرزان استاد گروه ارتوپدی، استاد دکتر غلامرضاخاتمی استاد گروه گوارش کودکان، استاد دکتر سید مهدی رضایت استاد گروه پزشکی، استاد دکتر خیرالله غلامی استاد گروه دارو سازی، و استاد دکتر نسرین دشتی استاد گروه پیراپزشکی تجلیل شد.

توضیح اینکه این سمینار در 3 محور :

پایبندی دانشگاه بر تعهدات اجتماعی

تربیت نسل جوان حوزه سلامت به عنوان راهبران بالقوه نظام سلامت مبتنی بر تعه حرفه ای

تعهد حرفه ای در روابط بین حرفه ای شاغلین حوزه سلامت

در روزهای پنجشنبه و جمعه ۱۲ و ۱۳ بهمن برگزار می‌شود.