پیام تسلیت دکتر گتمیری به مناسبت درگذشت دکتر غلامرضا امین استاد پیشکسوت دانشکده داروسازی

دکتر سیدمنصور گتمیری در پیامی درگذشت دکتر غلامرضا امین استاد بازنشسته دانشکده داروسازی دانشگاه علوم پزشکی تهران را تسلیت گفت.

متن پیام به شرح ذیل است:
انا لله و انا الیه راجعون
ترجمان معنی مرگ، حضور جاودانه انسان در محضر حق است که از پیشگاه او آمده‌ایم و باید که در آستان او نماز عشق و بندگی به جا بیاوریم. درگذشت استاد فرهیخته و پرتلاش دانشکده داروسازی دکتر غلامرضا امین را به همکاران، دانشگاهیان و خانواده داغدارش تسلیت می گویم.
برای این استاد پاک باخته عرصه‌ی علم و خدمت، رحمت بی کران الهی را آرزو دارم، امید که روح آن عزیز از دست رفته آرام، آسوده و خرسند در حریم امن الهی آرام گیرد.
        دکتر سیدمنصور گتمیری
سرپرست دفتر ارتباط با دانش اموختگان دانشگاه
پیشینه ای از دکتر غلامرضا امین
دکتر غلامرضا امین عضو هیئت‌علمی دانشکده داروسازی و استاد بازنشسته دانشگاه علوم پزشکی تهران متولد 19 بهمن 1324 در بندر ترکمن  و از شاگردان شهید رجایی در دبیرستان محمد قزوینی در دوره دبیرستان بوده و عاشقانه دبیر جبر و مثلثاتش را دوست داشته است. همواره آرزویش تحصیل در رشته‌های پزشکی دانشگاه تهران بوده اما مسیر زندگی‌اش از دانشکده کشاورزی دانشگاه تهران در کرج و رشته منابع طبیعی تغییر می‌کند. وی همچنان آرزوی تحصیل در پزشکی را در سر پروراند تا اینکه بالاخره در مقطع دکتری دانشجوی داروسازی دانشگاه علوم پزشکی تهران شد.
سوابق دکتر امین به‌عنوان یک داروساز نشان می‌دهد که تلاش زیادی کرده که داروهایی با منشأ گیاهی را وارد بازار کند که به همت او و همکارانش تاکنون 6 داروی گیاهی به قفسه داروخانه‌های کشور راه‌یافته‌اند.
او دانشگاه را خانه خود می‌دانست و تأکید می‌کرد «من فرزند اینجا هستم، افتخار من این است. کسی نمی‌داند که کی و کجا از این دنیا می‌رود، ولی من آرزو دارم که این اتفاق در دانشگاه برایم رقم بخورد.
مریم زاهدی
خبرنگار

مریم زاهدی