پیام تسلیت سرپرست دفترارتباط با دانش آموختگان برای درگذشت دکتر عباس شیبانی

دکتر سیدمنصور گتمیری سرپرست دفترارتباط با دانش آموختگان در پیامی درگذشت دکتر عباس شیبانی را تسلیت گفت.

متن پیام تسلیت سرپرست دفترارتباط با دانش آموختگان به شرح زیر است:

بسم الله الرحمن الرحیم
انا لله و انا الیه راجعون

عباس شیبانی (زاده ۱۳۱۰، تهران)، پزشک و سیاستمدار ایرانی، دانش آموخته‌ی دانشکده پزشکی دانشگاه تهران، عضو شورای شهر تهران و نماینده مجلس شورای اسلامی در چند دوره، وزیر کشاورزی، نماینده مجلس خبرگان قانون اساسی، رئیس دانشگاه تهران، عضو جبهه‌ی ملی ایران، عضو نهضت آزادی، عضو حزب جمهوری اسلامی و عضو انجمن اسلامی پزشکان و جامعه اسلامی دانشگاهیان ایران و شاید مسئولیت‌های ریز و درشتی دیگری در سالهای پس از پیروزی انقلاب اسلامی ایران بود.
او در دهه‌ی ۳۰ فعالیتهای سیاسی خود را شروع کرد. سال ۱۳۳۵ در تظاهرات حمایت از جمال عبدالناصر دستگیر و از دانشکده پزشکی اخراج شد. وی ۱۲ سال بعد در سال ۴۷ به دانشکده پزشکی بازگشت و تحصیلات خود را به پایان رساند اما مجدداً بارها دستگیر، محکوم و زندانی شد و در مجموع ۱۳ سال از عمر خود را در زندان بسر برد.
او پس از انقلاب در هیئت دولت موقت شورای انقلاب وزیر کشاورزی شد و پس از آن نیز به عنوان خدمتگذاری ساده زیست خدمات شایسته ای در مسئولیتهای مختلف به ایران و انقلاب اسلامی عرضه داشت.
اینجانب ضمن عرض تسلیت فقدان‌ این طبیب خدوم و مردمی که از دانش آموختگان پیشکسوت دانشگاه علوم پزشکی تهران بود به خانواده محترم و نیز خانواده بزرگ دانش آموختگان دانشگاه از خداوند منان برای آن مرحوم علو درجات و برای بازماندگان شکیبایی شایسته مسألت دارم.
دکتر سیدمنصور گتمیری
سرپرست دفتر ارتباط با دانش آموختگان

مریم زاهدی
خبرنگار

مریم زاهدی