پیام تبریک سرپرست دفتر ارتباط با دانش‌آموختگان به مناسبت روز میلاد حضرت امیر (ع)

به گزارش روابط عمومی دفتر ارتباط با دانش آموختگان دانشگاه دکتر گتمیری سرپرست دفتر ارتباط با دانش آموختگان دانشگاه علوم پزشکی تهران به مناسبت میلاد حضرت امیر مؤمنان علی (ع) و روز پدر پیام تبریکی ارسال نمود.

 

متن این پیام به شرح ذیل است:

میلاد حضرت امیر مؤمنان علی (ع) و روز پدر بر همه‌ی عزیزان از مرد و زن بویژه دانش‌آموختگان دانشگاه علوم پزشکی تهران مبارک باد.

روز میلاد حضرت علی (ع) از آن جهت که روز میلاد انسان کامل است الگوی هر مرد و زن جستجوگر حقیقت است اما از آن جهت که بهانه‌ی روز تجلیل از جایگاه پدر و مقام مرد قرار داده شده می‌زیبد که در آن از مقام پدر سخن گفته شود.

امیر مؤمنان علی (ع) بفرموده‌ی رسول خدا (ص) در کنار ایشان شأن پدری به پیروان خویش دارند و لذا اول تبریک این روز باید به محضر ایشان و رسول خدا (ص) ابلاغ شود. اما در کنار تبریک این روز خجسته حیف است که از حکمت سرشار این دو پدر گرانمقدار غفلت کنیم. از این جهت گفتار حکیمانه ای از رسول خدا (ص) را که از طریق حضرت امیر (ع) به یادکار مانده در اینجا می آورم.

در آخرین لحظات عمر گرامی پیامبر (ص)، علی (ع) نزد او آمد و رسول خدا (ص) مطالبی را با ایشان در میان گذاشت و پس از آن بیماری حضرت شدت یافت..

بعدها از امام در مورد فرمایشات پیامبر در آن روز پرسیدند. امام در پاسخ گفت از پیامبر پندهای بیشماری هدیه گرفتم. گفتند نکته‌ای از آن بیشمار ما را نیز میهمان فرما! فرمود یکی از آنها این بود که فرمود:

یا علی!

«هرگاه دیدی مردم به مستحبات می پردازند، تو به واجبات بپرداز»

به راستی همین یک نکته از رسول خدا (ص) و امام علی (ع) ما را برای رسیدن به سعادت بس است. آنجا که واجبات فراموش شود پرداختن به مستحبات گاه خطایی است بزرگ.

در سالروز ولادت این امام فرزانه از خداوند منان پیروی از این امام همام و بهروزی و سعادت همه‌ی آحاد بشریت بویژه مسلمانان را از مرد و زن خواهانم و ضمن تبریک روز پدر و روز مرد خاصه به دانش‌آموختگان عزیز دانشگاه علوم پزشکی تهران برای آنان خوشبختی و تندرستی آرزومندم.

 

دکتر سیدمنصور گتمیری

سرپرست دفتر ارتباط با دانش آموختگان دانشگاه علوم پزشکی تهران

ایرج نعمتی
خبرنگار

ایرج نعمتی