در بازدید از خانه صادق هدایت، بر تعامل میان دفتر ارتباط با دانش‌آموختگان دانشگاه و مجتمع بیمارستانی امیراعلم برای مرمت این خانه تاریخی تاکید شد.

این بازدید چهارشنبه 26 خرداد 1400 با حضور استاد دکتر بهادری رئیس دفتر ارتباط با دانش‌آموختگان دانشگاه، دکتر سیدمنصور گتمیری قائم‌مقام، دکتر ابراهیم رزم پا مسئول دفتر ارتباط با دانش آموختگان بیمارستان امام خمینی و دکتر مریم زاهدی مدیر دفتر انجام شد.
در جلسه‌ای که با تیم مدیریت اجرایی مجتمع برگزار شد، دکتر ابراهیم رزم پا مسئول دفتر ارتباط با دانش اموختگان بیمارستان امام خمینی(ره)، به معرفی دفتر ارتباط با دانش آموختگان و همچنین فعالیت های بنیاد علمی فرهنگی استاد بهادری پرداخت.
سپس استاد دکتر مسلم بهادری رئیس دفتر ارتباط با دانش آموختگان گفت: این دفتر که مشابه alumni در دانشگاه های بین المللی است تقریبا 15 سال از آغاز فعالیتش می گذرد و فعالیت هایی ازجمله گردهمایی دانش آموختگان ادوار گذشته، جشن های فارغ التحصیلی دانشجویان دانشگاه، برگزاری برنامه های علمی و جلب حمایت های مالی و معنوی دانش آموختگان پیشکسوت را در کارنامه خود دارد.
وی برقراری شبکه جهانی دانش آموختگان را از مهمترین رسالت های دفتر ارتباط با دانش آموختگان عنوان کرد و گفت: در حال حاضر این دفتر شبکه های استانی تشکلی داده و درصدد است با همکاری دانش آموختگان دانشگاه تهران شبکه جهانی دانش آموختگان دانشگاه تهران را برقرار کند.
وی در بخش دیگری از سخنان خود گفت: مطلع شدم که امکان بهره برداری از ساختمان مرحوم صادق هدایت به عنوان یک شاخص فرهنگی برای دانش آموختگان دانشگاه فراهم شده البته با اولویت گروه گوش و حلق و بینی که عهده دار اصلی این طرح هستند.
استاد بهادری ادامه داد: دانشگاه ،موزه ای در خیابان امام خمینی دارد به نام موزه مقدم که بهره برداری بسیار خوبی از آن می شود. در مورد ساختمان صادق هدایت نیز تصمیم بر آن شده که چنین موزه ای با همکاری دانشگاه ، سازمان میراث فرهنگی و بیمارستان امیراعلم برای برگزاری برنامه های فرهنگی و جلسات کاری و گردهمایی ها با عنوان موزه صادق هدایت برپا شود.
وی افزود: تغییرات این بنا از نظر ساختمانی و چیدمان داخلی بنابر فعالیت هایی که انجام خواهد گرفت خواهد بود به طوری که آمد و شد عموم نیز به اینجا عملی شود.
در ادامه دکتر سیدمنصور گتمیری ضمن معرفی کامل دفتر ارتباط با دانش آموختگان  و شرح کاملی از فعالیت این دفتر و بنیاد علمی فرهنگی استاد بهادری گفت: این دفتر با ایجاد شبکه های گسترده در دانشکده ها و بعضی بیمارستان های دانشگاه در تهران و  تعدادی از استان های کشور حتی خارج از کشور، سعی دارد همکاری های تنگاتنگی با دانش آموختگان خود ایجاد کند و با کمک این عزیزان در رفع مشکلات دانشگاه گام بردارد.
وی افزود: دفتر ارتباط با دانش آموختگان و بنیاد علمی فرهنگی هر دو در کنار یکدیگر برای جلب حمایت دانش آموختگان و برای رفع نیازهای دانشگاه فعالیت می کنند. البته مشارکت دانش آموختگان در فعالیت های علمی  هم جزء قاعده های ما است .
در ادامه دکتر حامد عبداللهی رئیس مجتمع با بیان ویژگی‌های مجتمع بیمارستانی امیراعلم، از قابلیت‌های بالقوه بیمارستان در روند همکاری با دفتر ارتباط با دانش‌آموختگان دانشگاه سخنانی را بیان کرد.
وی گفت: این بنا پتانسیل بالایی برای انجام کارهای فرهنگی دارد البته مرمت این بنا زمان زیادی را می طلبد و امیدواریم با همکاری دفتر دانش آموختگان این امر محقق شود.

تنظیم خبر:مقدم
عکس:سایت بیمارستان امیراعلم