دکتر پورقریب در سخنانی از حمایت های بنیاد علمی فرهنگی استاد بهادری و دفتر دانش آموختگان برای خرید تعدادی فرش برای خوابگاه های دانشجویی تشکر کرد و خواستار همکاری این دفتر با معاونت دانشجویی شد.

در این جلسه که 3 خرداد 1400 در سالن شورای دفتر ارتباط با دانش آموختگان برگزار شد، دکتر پورقریب معاون دانشجویی دانشگاه در سخنانی گفت: در ابتدا از کمک های بنیاد علمی فرهنگی استاد بهادری برای خرید تعدادی فرش برای خوابگاه دانشجویی که بسیار مورد نیاز دانشجویان بود تشکر می کنم و در ادامه پیشنهاداتی برای ارائه بهتر خدمات به دانشجویان و اساتید دارم.
وی افزود: به نظر من بسته هایی را آماده کنیم برای اینکه بتوانیم خدماتمان را توسعه دهیم چون هنوز مشکلات خوابگاهی فراوانی داریم و با ایجاد این بسته ها و انجام آنها می توانیم قدم های فراوانی برداریم.
دکتر پورقریب ادامه داد: همچنین با تشکیل انجمنی مانند انجمن  اولیا و مربیان می توانیم با ثبت نام دانشحویانی که والدینشان تمایل به کمک به دانشگاه دارند از کمک آنها بهره مند شویم.
وی در ادامه تصریح کرد: برای ارائه خدمت به اعضای هیئت علمی بازنشسته نیز می توانیم مجموعه ورزشی فرهنگی چمران را در روزهای پنج شنبه یا جمعه در اختیار آنها قرار دهیم تا از خدمات آنجا به طور هفتگی یا ماهانه استفاده کنند این کار خود موجب نزدیک شدن مجدد آنها به دانشگاه خواهد شد.

دکتر ابراهیم رزم پا مسئول دفتر ارتباط با دانش آموختگان و خانه استاد بیمارستان امام خمینی نیز گفت: هماهنگی هایی که با یکی از دانش آموختگان پیشکسوت برای بازسازی بخشی از یک بیمارستان شده بود که متاسفانه به دلیل یک سری مشکلات کار انجام نشد و سعی داریم مجدد با ایشان صحبت کنیم.
وی ادامه داد: پیشنهاد می کنم برای جذب کمک های مالی به دانشگاه از والدین دانشجوها کمک بگیریم هستند والدینی که قصد کمک دارند ولی راه آن را نمی دانند باید به این سمت هدایت شوند.
در پایان، دکتر مسلم بهادری رئیس دفتر گفت: در کشور ما برخلاف دانشگاه های اروپا و آمریکا دانشجویان در دانشگاه های دولتی به صورت مجانی تحصیل می کنند در حالیکه در آنجا اینگونه نیست و کمک هایی هم از طریق خانواده های دانشجویان صورت می گیرد.
وی افزود: البته بسیاری از دانشجویان دانشگاه های دولتی از خانواده های بی بضاعت هستند و هزینه تحصیل ندارند حتی بعضی از آنها در اسنپ کار می کنند تا هزینه های خود را تامین کنند. یکی از برنامه مهم این دفتر این است که یک بازوی کمکی برای معاونت دانشجویی درخصوص رفع نیازهای خوابگاه ها، تامین هزینه غذا و رفت و آمد دانشجویان به دانشگاه باشیم.
استاد بهادری در ادامه گفت: برای استفاده از کمک های اساتید پیشکسوت و علاقه مند برنامه هایی داریم. البته ما در مورد اساتید بازنشسته هم مشکلاتی داریم چون پس از بازنشستگی از دانشگاه جدا می شوند که در این خصوص با افتتاح خانه های استاد در بیمارستان ها سعی داریم آنها را دوباره به دانشگاه برگردانیم.
وی با بیان اینکه اکثر ساختمان های دانشگاه تهران فرسوده هستند اظهار کرد: بیشتر ساختمان های بیمارستان های دانشگاه قدیمی است و این برای دانشگاه یک ضعف است ما باید از طریق دانش آموخته هایمان با نوسازی دانشگاه هر روز آن را احیا تر کنیم.

استاد بهادری ادامه داد: تا پایان خرداد این بسته ها را آماه کنید تا در جلسه ای آنها را مورد نقد و بررسی و در نهایت تصویب قرار دهیم در مورد خدمت به بازنشستگان نیز می توان از طریق خانه استاد در بیمارستان ها اقدام به ثبت نام کرد.
وی ادامه داد: با تهیه پروتکل های مورد نظر تا اوایل تیر ماه سعی کنیم در همین تابستان این موارد را تحقق بخشیم. البته شروع هر برنامه ای مشکلاتی دارد ولی با تلاش همگانی می توانیم آنها را حل کنیم. دفتر ما دارای یک شاکله مشخص است و به راحتی می توان از طریق این دفتر تمامی این کارها را انجام داد.

خبر و عکس: مقدم