ششمین سمینار تعهد حرفه‌ای در نظام سلامت ششم و هفتم بهمن ماه امسال برگزار می شود

در این جلسه ضمن تایید موضوعات و بررسی مفاد مطرح شده در جلسه پیش، مقرر شد حداکثر تا هفته آینده سخنرانان و عناوین سخنرانی پانل ها نهایی شود.

چهارمین جلسه کمیته علمی ششمین سمینار تعهد حرفه ای در نظام سلامت برگزار شد.

در ابتدای این جلسه که روز شنبه 3 دیماه 1401 با حضور اعضای کمیته علمی سمینار تعهدحرفه ای و در دفتر ارتباط با دانش آموختگان برگزار شد ابتدا دکتر سید منصور گتمیری، سرپرست دفتر ارتباط با دانش آموختگان دانشگاه گفت: همانطور که در جلسات گذشته صحبت شد،  پایداری تعهدحرفه‌ای در حوزه‌ی سلامت با نگاه به زیرساخت‌، الزامات فردی، اجتماعی و سازمانی به عنوان موضوع سمینار امسال است و قرار شد ششمین سمینار تعهدحرفه ای غیر از بخش جشنواره در چهار پانل با موضوعات تعهدحرفه ای در بحران با ریاست استاد دکتر احمدعلی نوربالا، پانل الزامات فردی در پایداری تعهدحرفه ای با ریاست استاد دکتر شاهین آخوندزاده، پانل نقش سازمان ها در پایداری تعهدحرفه ای با ریاست استاد دکتر محمد جلیلی و پانل نقش و اصلاح زیرساخت ها در تعهدحرفه ای با ریاست استاد دکتر سیدحسن امامی رضوی برگزار شود.
وی ادامه داد: به دلیل اینکه امسال بحران کرونا کمتر شده سمینار به صورت حضوری برگزار خواهد شد. اما امکان استفاده از بستر آنلاین هم برای مشارکت بیشتر علاقمندان فراهم خواهد بود و نیز امکان ضبط برنامه‌ها تا 70 درصد زمان پانل‌ها در دفتر ارتباط با دانش آموختگان وجود دارد مشروط بر اینکه اعضای محترم پانل ها حتما در روز برگزاری در محل سمینار حضور داشته باشند و امکان پاسخگویی رو در رو برای سوالات مخاطبین وجود داشته باشد.
دکتر گتمیری افزود: چون زمان اندکی تا روز برگزاری سمینار باقی مانده تا 15 دی ماه جاری اسلاید ها و مطالب سخنران باید نهایی شوند مگر اینکه سخنرانی حضوری باشد. بنا بر پیشنهاد همکاران، امتیاز بازآموزی یا فرهنگی، به شرکت کنندگان تعلق می گیرد.
در ادامه دکتر سیدحسن امامی رضوی از دیگر اعضای کیمته علمی سمینار و رییس پانل ارزیابی و بررسی نقش زیرساخت‌ها در تقویت پایداری تعهد حرفه‌ای نیز ضمن نهایی کردن سخنرانان پانل نقش و اصلاح زیرساخت ها در تعهدحرفه ای، پیشنهاد کرد، شرکت کنندگان ساکن تهران حتما حضوری در سمینار شرکت کنند البته به غیر از موارد استثنا، همچنین امتیاز بازآموزی در صورت موافقت مسئولین دانشگاه، فقط به شرکت کنندگان حضوری اختصاص یابد.
وی همچنین تاکید کرد، مدت زمان تعیین شده برای سخنرانان مدیریت شود تا در جلسه پرسش و پاسخ با کمبود وقت مواجه نشویم. از همکارانی که در گروه آموزشی اخلاق حرفه ای فعالند می خواهیم که در این سمینار شرکت کنند تا به دلیل ارتباط مستقیم آنها با تعهدحرفه ای سطح مشارکت در این سمینار افزایش یابد.
در ادامه جلسه استاد دکتر محمد جلیلی رییس پانل نقش سازمان ها در پایداری تعهدحرفه ای ضمن ارایه گزارش اقدامات صورت گرفته برای عناوین سخنرانی و اعضای پانل تحت مسولیت خود گفت: اعضای پانل و سخنرانان و عناوین سخنرانی نشست ما نیز به دبیرخانه سمینار اعلام شده و در حال نهایی کردن این فرآیند هستیم.
در ادامه جلسه دکتر سیدمحمدرضا سیداحمدیان، دبیر دفتر ارتباط با دانش آموختگان، دکتر عبدالرحمن رستمیان، دکتر احمد جلیلی استاد گروه طب اورژانس و عضو دپارتمان آموزش پزشکی، دکتر ابراهیم رزم‌پا از اعضا کمیته علمی سمینار، نظرات و پیشنهادات خود را در خصوص عناوین پانلها، اعضای پانل و نحوه اداره جلسات و همچنین روشهای تشویق و ترغیب شرکت کنندگان سمینار ارایه کردند.
یادآوری می‌شود ششمین سمینار تعهد حرفه‌ای در سلامت از تاریخ ۶ و ۷ بهمن ۱۴۰۱ در محل تالار این سینا دانشکده پزشکی دانشگاه علوم پزشکی تهران برگزار می‌شود.

فریبا  مقدم
خبرنگار

فریبا مقدم