سلسله مباحث پروفشنالیسم با تکیه بر اندیشه ها و رفتار حرفه ای استاد بهادری برگزار می شود

سرپرست دفتر ارتباط با دانش آموختگان، تاکید کرد، نصیحت ها و راهنمایی های استاد بهادری در هر زمینه‌ای می تواند چراغ هدایت این دفتر باشد و تدوین و انتشارخاطرات ایشان از زبان بسیاری از افرادی که با استاد آشنا بودند موجب ماندگاری یاد استاد بهادری خواهد شد.

در جلسه مسولین دفتر ارتباط با دانش آموختگان دانشکده های تابعه، که شنبه 21 خرداد 1401 در سالن شورای دفتر ارتباط با دانش آموختگان برگزار شد، دکتر سیدمنصور گتمیری سرپرست دفتر ارتباط با دانش آموختگان، با بیان اینکه مراسم چهلم استاد بهادری در نهایت سادگی برگزار شد افزود: چون استاد موافق برگزاری مراسم های پر سرو صدا نبود با حضور خانواده استاد مراسم کوچکی بر سر مزار ایشان برگزار کردیم.
وی ادامه داد: در جلساتی که با همکاران داشتیم به دنبال شخصیتی بودیم که به مسند ریاست دفتر ارتباط با دانش آموختگان تکیه بزند، در این راستا  پیشنهادهای متعددی را نیز دریافت می‌کردیم هرچند  اندیشه‌ی ما این بود که ممکن است کسی جامعیت استاد را در این زمینه نداشته باشد در حالی که شخصیت‌های بارزی در دانشگاه وجود دارند اما هدف ادامه فعالیت های دفتر بود که باید انجام می گرفت.
دکتر گتمیری افزود: در دیدار با رییس دانشگاه و با استدلال‌ها و تصمیم ایشان بنده متقاعد شدم که مسئولیت این دفتر را به عهده بگیرم البته که مطلقا کسی قرار نیست به جایگاه استاد بهادری تکیه بزند شاید تنها حسن این انتخاب این بود که من در خدمت شما و افکار و اندیشه‌های استاد باشم.
وی تاکید کرد: من به واسطه‌ی اینکه سال‌ها در خدمت استاد بودم کماکان با مدیریت استاد بهادری و ایده‌ها و افکار ایشان این دفتر را اداره خواهم کرد.  من برای پیاده سازی افکار استاد بهادری این مسئولیت را پذیرفتم و امیدوارم با کمک شما این امر مهم محقق شود.
سرپرست جدید دفتر ارتباط با دانش آموختگان در بخش دیگری از سخنان خود گفت:  استاد بهادری به قدری نصیحت و راهنمایی های مفصل در هر زمینه‌ای برای ما داشته‌اند که سال‌ها می‌توان طبق سلیقه‌ی فکری ایشان پیش رفت. بسیاری از افرادی که با استاد بهادری آشنا بودند مطالب و خاطرات فراوانی از ایشان دارند که دوست دارند به یک طریقی این مطالب بیان شود. به همین بهانه ما به این نتیجه رسیدیم که نشست هایی را با عنوان سلسله مباحث پروفشنالیسم با تکیه بر اندیشه ها و رفتار حرفه ای استاد تشکیل دهیم و در هر جلسه سه تا چهار نفر در مورد استاد بهادری صحبت کنند سپس مطالب را مدون و منتشر کنیم و در اختیار نسل جوان قرار دهیم.
دکتر گتمیری با بیان اینکه، استاد بهادری همیشه در سخنان خود می‌گفت شاید همین فردا من در کنار شما نباشم و شما باید مستقل باشید و کارها را به درستی انجام دهید، تصریح کرد: ما باید به منظور شناسایی انگیزه و بازشناسی شخصیت ایشان با محوریت پروفشنالیسم این کار را انجام دهیم. همانطور که می دانید یکی از شاخص های رفتار پروفشنال یادگیری مستمر است و اینکه دانش خود را به روز کنیم و این موضوع همواره مورد تأکید استاد بهادری بود. دانشکده‌ها نیز می توانند در این زمینه همکاری کنند به طوری که اساتید هر دانشکده تجربیات خود را با استاد بهادری بیان کنند و به صورت مدون منتشر شود.
وی خاطر نشان کرد: با برگزاری این نشست ها نام استاد زنده خواهد ماند.  همچنین در نظر داریم در سمینار بعدی تعهدحرفه ای نشست های پروفشنالیسم با تکیه بر اندیشه ها و رفتارحرفه ای استاد بهادری برگزار کنیم.
وی در بخش دیگری از سخنان خود گفت: با توجه به اینکه شیوع بیماری کرونا که مانع برگزاری جشن یکپارچه دانش‌آموختگان شد فروکش کرده امسال با تصمیم رئیس دانشگاه این فرصت پیش آمده تا این مراسم با کمک شما دوستان به خوبی سال های گذشته برگزار شود. در جلسه امروز چگونگی برگزاری این مراسم را بررسی می کنیم.
دکتر گتمیری در مورد محل برگزاری جشن یکپارچه گفت: رییس دانشگاه بر روی اینکه محل برگزاری جشن یکپارچه در محوطه‌ی دانشگاه باشد تاکید فراوان دارند به نظر من فضای تربیت بدنی دانشگاه تهران، محوطه بین دانشکده پزشکی و داروسازی و سالن همایش مرکز قلب برای برگزاری این جشن مناسب است.
وی در مورد هزینه برگزاری جشن یکپارچه گفت: مجبوریم بخشی از هزینه ها را  از دانشجویان بگیریم.
وی با تاکید بر برنامه ریزی مناسب برای اجرای بهتر این جشن ابراز امیدواری کرد که با استفاده از تجربیات سال های گذشته، یکبار دیگر سربلندی دانشگاه علوم پزشکی تهران به تصویر کشیده شود.

فریبا مقدم
خبرنگار

فریبا مقدم