دکتر قناعتی: استاد بهادری معتقد بودند در هر شرایطی باید در کشور ماند و آن را ساخت

رئیس دانشگاه، دکتر بهادری را استاد ممتازی توصیف کرد که علاقه‌مند به میهن بود و کارهای علمی و خیر ارزشمند بسیاری از خود به یادگار گذاشته است.

به گزارش روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی تهران، در حاشیه مراسم یادبود دکتر بهادری که 5 اردیبهشت 1401 در مسجد دانشگاه تهران برگزار شد، دکتر حسین قناعتی رئیس دانشگاه از دکتر بهادری به‌عنوان استاد ممتاز یادکرد و گفت: در دانشگاه فقط 4 استاد ممتاز داریم، که یکی از آن‌ها استاد بهادری بودند. جایگاهی که رسیدن به آن کار سختی است و این بالاترین مرتبه دانشگاهی است که اساتید می‌توانند آن را دریافت کنند.
دکتر قناعتی با اشاره به زندگی پرتلاش دکتر بهادری گفت: ایشان در سال 1305 در تنکابن مازندران به دنیا آمدند و شرایط بسیار سختی را پشت سرگذاشتند. به‌طوری‌که از تنکابن پیاده و یا با استر و اسب به تهران  آمدند و با مشکلات بسیار تحصیل کردند و  وارد رشته پزشکی شدند و باوجود همه این مسائل، شاگرد ممتازی بودند.
رئیس دانشگاه، در توضیح فعالیت‌های سیاسی دکتر بهادری گفت: ایشان افزون بر فعالیت‌های علمی، در مسائل سیاسی هم مشارکت فعال داشتند و در مبارزه با رژیم طاغوت به زندان رفتند و با سازمان‌دهی دانشجویان از مبارزات ایشان حمایت کردند.
دکتر قناعتی با اشاره به روحیه معنوی استاد بهادری گفت: ایشان از روحیه معنوی خود برای رشد بیشتر علمی کمک می‌گرفتند به‌طوری‌که کلیپ‌ها و کتاب‌های بسیاری از ایشان باقی‌مانده که توصیه می‌کنم حتماً کتاب خاطرات سفر حج استاد را بخوانید. در این کتاب ایشان از ارتباط معنوی خود به زیبایی یاد می‌کنند. نماز اول وقت دکتر بهادری، هیچ‌وقت ترک نمی‌شد و همواره در جهت رضای خدا حرکت می‌کردند.
رئیس دانشگاه، درباره میهن‌دوستی دکتر بهادری گفت: پس از انقلاب، باوجوداینکه ایشان فرصت‌های بسیاری داشتند اما در کشور ماندند چون معتقد بودند در هر شرایطی باید در کشور ماند و آن را ساخت. ایشان دانشجویان داخلی را نیز همواره به ماندن در کشور تشویق می‌کردند.
دکتر قناعتی با اشاره به حمایت دکتر بهادری از دانش‌آموختگان گفت: ایشان به‌عنوان مسئول دانش‌آموختگان دانشگاه کارهای خیر و ارزشمند بسیاری را انجام دادند و همواره مراقب دانش‌آموختگان ایرانی داخل و خارج از کشور بودند و هوای آنان را داشتند. امیدوارم بتوانیم خلا این استاد بزرگ را جبران کنیم.

منبع خبر: سایت روابط عمومیدانشگاه علوم پزشکی تهران