اجرای پروژه خانه استاد بهادری در بیمارستانهای بزرگ دانشگاه می تواند عامل جذب و ماندگاری اساتید جوان باشد.

رئیس دفتر ارتباط با دانش آموختگان دانشگاه، از تشکیل مثلثی کارآمد (شامل دفتر ارتباط با دانش آموختگان، بنیاد استاد بهادری و دانشگاه) برای راه اندازی پروژه “خانه استاد بهادری” در راستای حمایت از اساتید جوان تمام وقت دانشگاه خبر داد.

به گزارش روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی تهران، در حاشیه دیدار نوروزی، دکتر سیدمنصور گتمیری، رئیس دفتر ارتباط با دانش آموختگان دانشگاه، تقارن بهار طبیعت و بهار قرآن را به دانشجویان، اساتید، کارکنان و دانش آموختگان دانشگاه تبریک گفت و تصریح کرد: امیدوارم سالی بهتر از قبل به لحاظ سلامتی، روحی و رفع مشکلات جامعه داشته باشیم.

وی ضمن گرامیداشت یاد و خاطره استاد بهادری، از ایشان به عنوان ستون دفتر ارتباط با دانش آموختگان دانشگاه یاد کرد و گفت: اگرچه استاد بهادری را در سال 1401 از دست دادیم، اما شاگردان و تربیت شدگان مکتب استاد، حول محور شخصیت ایشان و دانشگاه، انسجام خود را حفظ کرده و برنامه های مختلفی را اجرا کردند به نحوی که جشن یکپارچه دانش آموختگان و ششمین دوره سمینار تعهد حرفه ای در سال گذشته به نحو شایسته ای برگزار شد.

دکتر گتمیری، پروژه “خانه استاد بهادری” را مهم ترین اقدام این دفتر در سال 1402 خواند و گفت: در سال آینده در تلاشیم در بیمارستان های بزرگ دانشگاه با در اختیار گرفتن زمین مناسب و جذب منابع از سوی دانش آموختگان، واحدهای مسکونی را با مالکیت دانشگاه تامین و در اختیار اساتید جوان که تمام وقت دانشگاه هستند قرار دهیم.

وی افزایش امید و کاهش مهاجرت را از مهم ترین اهداف این پروژه عنوان کرد و افزود: این پروژه به نام استاد بهادری و زیر چتر دانشگاه علوم پزشکی تهران، با هدف افزایش امید در همکاران جوان و کاهش مهاجرت آنها شکل گرفته تا بتوانیم برای مدت 5 یا 10 سال این واحدها را در اختیار اساتید جوان قرار دهیم. اکنون در حال مذاکره با دانشگاه و بیمارستان ها برای اختصاص زمین مناسب هستیم تا با کمک مالی دانش آموختگان داخل و خارج از کشور در سال 1402 این پروژه را کلید بزنیم.

ایرج نعمتی
خبرنگار

ایرج نعمتی